آغاز رقابت‌های تنیس دبی در نبود راجر فدرر

فدرر گفته است به دلیل مشکل زانو نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند

راجر فدرر در مسابقات «مچ آفریقا» در کیپ تاون آفریقای جنوبی، ۷ فوریه ۲۰۲۰-  RODGER BOSCH / AFP

روز نخست مسابقات تنیس ۵۰۰ امتیازی در بخش مردان، در حالی کار خود را آغاز کرد که راجر فدرر، مرد شماره سه تنیس جهان، ۳ روز مانده به شروع این مسابقات انصراف خود را از شرکت در این رقابت‌ها به دلیل عمل جراحی زانو اعلام کرد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد که از مدتی پیش در ناحیه زانو دچار مشکل بوده و به دلیل حضور در رقابت‌های مهم در سال جاری، که المپیک یکی از آنهاست، ترجیح می‌دهد زودتر این عمل را انجام دهد. فدرر قصد دارد خود را برای مسابقات روی زمین‌ چمن که حدود پنج ماه دیگر برگزار می‌شود، آماده کند. بدین ترتیب مسابقات دبی بدون حضور فدرر کار خود را آغاز کرد.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، که پس از قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا به این مسابقات آمده است، در مرحله اول به مصاف مالک جزیری، از کشور تونس، رفت و موفق شد در یک مسابقه بسیار آسان که فقط ۶۱ دقیقه به طول انجامید، در دو ست متوالی با نتایج ۶-۱ و ۶-۲ پیروز شود و به مرحله دوم مسابقات برود.

در دیگر دیدار مهم این مرحله، استفانوس سیتسیپاس یونانی، که بعد از انصراف فدرر، شانس دوم قهرمانی در این مسابقات به شمار می‌آید، فردا به مصاف پابلو کارنیو بوستو،‌ از اسپانیا، خواهد رفت.

از دیدارهای مهم برگزارشده، می‌توان به پیروزی خاچانوف و ریشارد گاسکه از فرانسه، در برابر حریفان اشاره کرد.

بیشتر از ورزش