آمریکا ۲۴ مسافر را به ظن ابتلا به ویروس ابولا زیر نظر گرفت

در گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو شیوع محدود ابولا گزارش شده است

سازمان بهداشت اورگان گفت که این افراد اوایل ماه مارس به آمریکا برگشته‌اند و احتمال مبتلا بودنشان کم است- RINGO CHIU / AFP

مسئولان بهداشتی آمریکا وضعیت چهار نفر در ایالت اورگان و بیست و سه نفر در ایالت واشنگتن را که ممکن است به ویروس ابولا متبلا شده‌باشند زیر نظر دارند.

این افراد اخیرا از کشورهای گینه و جمهوری دموکراتیک کنگو برگشته‌اند که در هر دو، شیوع محدود ابولا گزارش شده است.

سازمان بهداشت اورگان گفت که این افراد اوایل ماه مارس به آمریکا برگشته‌اند و احتمال مبتلا بودنشان کم است.

مسئولان بهداشت عمومی در ایالت واشنگتن تایید کردند که دست‌کم بیست و چهار نفر را روز جمعه زیر نظر دارند.

ریچارد لیمن، از مسئولان بهداشتی ایالت، گفت: «می‌خواهیم مطمئن بشویم که این افراد از حمایت لازم برخورداند و وضع سلامتشان زیر نظر است، و اگر لازم بشود به خدمات پزشکی دسترسی دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها که مرکزش در آتلانتاست، در بخشنامه‌ای گفت همه کسانی که از مناطق دچار شیوع ابولا به آمریکا برمی‌گردند باید بیست و یک روز – یعنی مدت نهفتگی بیماری – زیر نظر باشند.

بر خلاف ویروس کرونا، ابولا تنها در اثر تماس با ترشحات بدن منتق می‌شود و افراد فاقد نشانه‌های عارضه، آن را منتقل نمی‌کنند.

نشانه‌های اولیه بیماری عبارتند از تب، درد، و خستگی. اینها در مرحله بعد تبدیل به نشانه‌های «مرطوب» می‌شوند، از جمله اسهال و استفراغ، و گاهی خونریزی. ابولا اگر به سرعت درمان نشود ممکن است مهلک باشد.

گینه تا کنون هجده مورد ابتلا و ۹ مورد مرگ، و کنگو دوازده مورد ابتلا و شش مورد مرگ گزارش کرده‌اند. تا کنون شیوع ابولا به مناطق کوچک و کم‌جمعیت محدود بوده است.

مایه‌کوبی در این مناطق آغاز شده، و مسئولان امیدوارند ویروس تا شش هفته دیگر از بین برود.

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا در باره سفر به این دو کشور هشدار داده ‌است.

در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ شیوع ابولا در غرب آفریقا به مرگ یازده هزار نفر انجامید و دولت اوباما از طریق شورای امنیت ملی آمریکا، «کتاب راهنمای قواعد همه‌گیری» تدوین کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان