شاهزاده تبعید شده؛ دوک جدید «سیلیکون ‌ولی»

«همتایان جدید او ایلان ماسک و جف بزوس در تلاشند فضا را تسخیر کنند، پس استعمار ماه می‌تواند ایده محشری برای هری باشد»

شاهزاده تبعید شده، دوک جدید سیلیکون‌ولی دست به چه کار دیگری خواهد زد؟- DANIEL LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

مسیر تبدیل شدن به مدیر فناوری معمولاً با داشتن سابقه در زمینه‌ تولید، مهندسی یا نرم‌افزار آغاز می‌شود. یا می‌تواند از کاخ باکینگهام شروع شود، همان‌طور که در مورد شاهزاده هری و کسب مقام مدیریت فناوری اطلاعات (CIO) در شرکت باترآپ دیدیم، شرکتی مستقر در «سیلیکون‌ولی»‌ که در زمینه ترویج سلامت روان فعالیت می‌کند. این تجربه جدیدی برای هری است. یعنی سرانجام به یک عنوان شغلی دست یافته که انتصابی اتفاقی از سوی مادربزرگ نبوده است. اما آیا او در این سمت پیشرفت خواهد کرد؟ یا به یک داستان شکست شغلی دیگر در کالیفرنیا تبدیل خواهد شد؟

در خلیج سانفرانسیسکو، هری فاصله زیادی با خانه دارد و کاملا خارج از منطقه امن خود خواهد بود- پس مواجهه با برخی از شوک‌های فرهنگی اجتناب ناپذیر خواهد بود. فکر می‌کنم به محض این‌که از مرحله‌ شوک اولیه بگذرد و متوجه شود در سیلیکون‌ولی غذای رایگان برای همه- نه فقط خانواده‌ سلطنتی- وجود دارد و مالیات‌دهندگان کالیفرنیا حتی صورتحساب هم دریافت نمی‌کنند، بقیه‌اش خیلی سخت نخواهد بود.

هرچند که هری یک مدیر فناوری معمولی نیست، به خوبی با این سمت سازگاری دارد: او از قبل با شرایط یک مرد ثروتمند از یک خانواده‌ متمول بودن آشنا است، و به هر حال نمرات دانشگاهی او مطلوب هستند. همین شرایط نشان می‌دهد که او به خوبی در بین ترک‌ تحصیل ‌کردگان بیست و چند ساله هاروارد با درآمدهای میلیونی جا خواهد افتاد، همان‌ها که حامیان مالی مردان سفیدپوست به طور مدام در گوش‌شان می‌خوانند که آن‌ها «اتفاق بزرگ بعدی» خواهند بود. (بسیاری از آنهایی که بعدا کارشان به عنوان تولید‌کننده یا موضوع فیلم‌های مستند پرفروش به نت‌فلیکس خواهد انجامید!) با این حال، هر ادعایی مبنی بر اینکه رنگ موهایش به او کمک کرده تا نیاز سیلیکون‌ولی برای تنوع، تساوی حقوق و برابری را برآورده کند، کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

شاهزاده مهارت‌های زیادی را با خود به ارمغان می‌آورد: مثلا تبلیغات، مدیریت بحران و شرکت در رویدادهایی که نیاز به دست تکان دادن‌های زیادی دارند. اما بیشترین ارزشی که هری برای سیلیکون‌ولی دارد در زمینه توزیع محصول نهفته است: او می‌تواند دسترسی به افرادی را فراهم کند که احتمالاً بیشتر از دیگران به مدیریت بهداشت روان نیاز دارند، مانند کشورهای مشترک المنافع که هنوز در تلاشند مسیر خود را خارج از استعمار و سال‌ها تحت سلطه بودن پیدا کنند؛ و یا خانواده سلطنتی، نمادی باستانی از نابرابری موهن که هنوز درک نکرده است برای رسیدن به هدف در دنیای مدرن مناسب نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شغل جدید هری به راهبرد تولید مربوط می‌شود- و شنیده‌ام که او از همین ابتدا شروع به ارائه توصیه‌هایی برای بهبود شرایط ارائه محصول در شرکت باترآپ  کرده است. به طور اخص او می‌تواند کارکردهای زیر را افزایش دهد:

کره‌ زمین را بچرخانید- به طور اتفاقی کشوری را برای پرداخت هزینه‌های امنیتی‌تان انتخاب کنید.

رنگین‌کمان‌ها و تک‌شاخ‌ها: که به طور خودکار هر هشت ساعت یک‌بار و همزمان با تیراندازی‌های منجر به مرگ دسته جمعی در ایالات متحده فعال می‌شود و صدای هشدارهای خبری را برای آن‌ها که حساسیت بیشتری دارند در خود غرق می‌کند. (برای اعضای NRA "انجمن ملی تفنگ‌دارن" لازم نیست)

تقصیر کِیت بود- یک پیام نوشتاری که به طور خودکار کیت میدلتون را مقصر گریه کردن شما معرفی می‌کند.

(خفه کردن فاراژ)STFU– برنامه‌ای که با پاک کردن هرگونه اشاره به نایجل فاراژ در جدول زمان‌بندی شما، سلامت روان‌تان را تقویت می‌کند.

استفاده‌ مداوم از «نه»- روشی مناسب برای جلوگیری از سواستفاده‌ مردم از شما با استفاده از کلمه «نه» است. همچنین راهی مناسب برای رد ادعاهای هند در مورد الماس کوه نور که پس از دزدیده شدن از کشورشان حالا جزئی از جواهرات تزئین‌بخش تاج سلطنتی‌ست.

اگر هری موفق شود این ایده‌ها را وارد برنامه باترآپ کند، مطمئن باشید که تبدیل به خدای فناوری خواهد شد. بعد، شاهزاده تبعید شده، دوک جدید سیلیکون‌ولی دست به چه کار دیگری خواهد زد؟ همتایان جدید او ایلان ماسک و جف بزوس در تلاشند فضا را تسخیر کنند، پس عاقلانه‌ترین قدم بعدی برای او در همین مسیر خواهد بود. استعمار ماه می‌تواند ایده محشری باشد، به خصوص با توجه به آن که هم‌اکنون بریتانیای بعد از برگزیت تشنه یافتن شرکای تجاری جدید است و هنوز در صخره‌زار پهناور ماه مخالفی وجود ندارد .

دستیابی به یک معامله کاملاً مزخرف اما مثلا-چشمگیر مانند این ممکن است به هری کمک کند تا تصویر آسیب‌دیده خود را در روزنامه‌های انگلیس بهبود بخشد و اگر معامله شکست خورد، ویراستاران روزنامه‌ها یک گروه اقلیت جدید برای ملامت خواهند داشت: ساکنین ماه. در هر صورت، این یک موفقیت است.

از آنجا که خویشاوندگماری در خانواده سلطنتی ریشه دوانده است، زمان کمی لازم است تا «آرچی» در خلیج سانفرانسیسکو به عنوان مدیر ارشد شروع به کار کند: مدیر اثرگذاری بر کودکان. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که او حقوقش را به شکل رمزارز درخواست کند، که یک حرکت هوشمندانه خواهد بود- به خصوص اگر دوج‌کوین بخواهد. این کار همراه با ابتکار برگزیتی پدرش معنای کاملاً جدیدی به شعار «مرا به ماه ببر» خواهد داد و بچه‌های دنیای فناوری، که معروف به استفاده از جناس‌های مزخرف هستند، فصلی هیجان‌انگیز خواهند داشت.

به امید آن که بتوان از رمزارز برای جبران خسارت کشورهای مستعمره انگلیس استفاده کرد. اگر هری همانطور که ادعا می‌کند هوشیار و به روز باشد، این مسئله قبل از اینکه ایلان و دیگر دوستان میلیاردر او به مریخ برسند، محقق خواهد شد.

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه