رئیس‌جمهور مگان مارکل؟ ساسکس‌ها با کلینتون‌ها دست به یکی کردند؟

مگان و هری پیش از انتخابات نوامبر وارد کارزار سیاسی شدند و مردم آمریکا را به رای دادن تشویق کردند

مگان مارکل و شاهزاده هری با فرماندار کالیفرنیا، ملاقات کردند و گفت‌وگویی یک ساعته داشتند - Tolga AKMEN / AFP

همکاری جدید مگان مارکل و شاهزاده هری با جنویو راث، رئیس «تعامل خلاقانه» در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون، گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده سیاسی احتمالی مگان مارکل را قوت بخشیده است.

پس از پایان کارزار انتخاباتی، خانم راث شرکتی به نام «اینویزیبل هند» (دست نامرئی) تاسیس کرد که حالا همکاری خود با بنیاد «آرچیول» به مدیریت دوک و دوشس ساسکس را آغاز کرده است.

شرکت «اینویزیبل هند» اوایل سال جاری در سایت لینکد-این پستی به اشتراک گذاشت و نوشت که آن‌ها «برای تغییر سیستماتیک فرهنگ در تمام جوامع و انجام کار‌های خیر» به بنیاد آرچیول پیوسته‌اند.

خانم راث در طرح «بگذارید دختران بیاموزند»  که آقا و خانم اوباما در کاخ سفید راه‌اندازی کردند، نیز شرکت داشته است.

مگان و هری پیش از انتخابات نوامبر وارد کارزار سیاسی شدند و بدون حمایت از یک نامزد خاص، در ویدیوی برای مجله تایم، مردم آمریکا را به رای دادن تشویق کردند. مگان مارکل گفته بود که این، «مهمترین انتخابات در زندگی ما است.»

به گزارش روزنامه «دِ سان»، این زوج در روز ۱۹ اکتبر با گوین نیوسوم، فرماندار کالیفرنیا، ملاقات کردند و گفت‌وگویی یک ساعته داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک تروهییو، استراتژیست دموکرات، با اشاره به موفقیت آرنولد شوارتزنگر، بدنساز و بازیگر سابق و فرماندار جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا، اظهار داشته است که بنیاد آرچیول می‌تواند پله‌ اول برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

آقای تروهییو گفت: «شوارتزنگر یک بنیاد فعالیت‌های بعد از مدرسه داشت. آن بنیاد، او را وارد سیاست کرد.» او در ادامه به روزنامه «دِ تایمز» گفت: «مارکل با توجه به موقعیت جدید خود، هر کاری که مناسب و مجاز باشد را انجام می‌دهد؛ اما شکی نیست که در حال قدم گذاشتن در این مسیر است. کوچکترین قدم در این زمینه، به قدم‌های بعدی و نهایتا حضور کامل در این عرصه منجر خواهد شد.»

مگان مارکل و شاهزاده هری پیش از این نیز در پادکست ویژه تعطیلات خود در ماه دسامبر، از استیسی آبرامز، نامزد دموکرات سابق برای فرمانداری ایالت جورجیا، دعوت کرده بودند.

مگان مارکل در ماه اوت ۲۰۲۰ به مجله «ماری کلر» گفت: «من می‌دانم صدا داشتن و در ضمن بی‌صدا بودن چه احساسی دارد. همچنین می‌دانم که مردان و زنان زیادی برای رساندن صدای ما زندگی‌ خود را به خطر انداختند. ما با رای دادن، ارزش‌های خود را عملی می‌کنیم و صدایمان را به گوش همگان می‌رسانیم. صدای شما، یادآور ارزش شما است؛ زیرا ارزش دارید و شایسته شنیده شدن هستید.»

ماه بعد از آن، یعنی سپتامبر سال گذشته، مجله «ونیتی فر» در گزارشی نوشت که مگان مارکل «نامزدی برای ریاست‌جمهوری را به طور جدی بررسی می‌کند.» این مجله به نقل از «دوست صمیمی» او نوشت: «یكی از دلایلی که نمی‌خواست تابعیت آمریکایی خود را از دست دهد این بود که می‌خواست وارد عرصه سیاست شود. من فکر می‌کنم اگر مگان و هری روزی عناوین خود را کنار بگذارند، او به طور جدی به نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری فکر خواهد کرد.»

مجله ونیتی فر در عین‌حال گزارش داد که یک «منبع موثق» گفته است: «در علاقه او به شرکت در مسائل سیاسی شکی نیست اما او شخصا قصدی برای ورود به عرصه سیاست ندارد.»

ایندیپندنت برای دریافت نظر وی با بنیاد آرچیول تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان