ترامپ: سیاست مرزی بایدن فاجعه است

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت مرز این کشور با مکزیک «بسته» و «امن» باقی خواهد ماند

ترامپ از جو بایدن خواست که به «ناتوانی کامل خود اعتراف کند» - SAUL LOEB / AFP

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، با انتقاد شدید از سیاست دولت بایدن در مدیریت بحران مهاجرت «علی‌رغم به ارث بردن امن ترین مرزدرتاریخ آمریکا»، ازاو خواست که کار ساخت دیوار مرزی با مکزیک را به پایان برساند. 

ترامپ در بیانه‌ای افزود: «ما به طرز افتخارآمیزی امن‌ترین مرز در تاریخ را به دولت بایدن تحویل دادیم. تنها کاری که دولت جدید باید انجام می‌داد، تداوم بی‌وقفه همان سیستم بسیار کارآمد بود.»

ترامپ همچنین دولت بایدن را برای تبدیل یک «دستاورد ملی به فاجعه‌ای ملی» طی فقط چند هفته از زمان روی کار آمدن، به شدت مورد انتقاد قرار داد. این انتقاد از سوی ترامپ، در پاسخ به بیانیه آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، منتشر شد که در آن، هجوم مهاجران غیر قانونی در گذرگاه های مرزی با مکزیک را «نتیجه سیستم ناکارای به جا مانده از رئیس جمهوری پیشین» دانسته بود. در واکنش به حجم فزاینده انتقادها از افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی، به ویژه کودکان بی‌سرپرست، که از مرز گذر کرده‌اند، وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد که مرز آمریکا «بسته» و «امن» باقی خواهد ماند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایورکاس همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت: «[بازسازی] کل سیستم امور مهاجران بسیار مشکل و زمان‌بر است، چرا که دولت ترامپ، آن سیستم را کاملا از بین برده بود.» 

ترامپ در ادامه بیانیه‌اش، از جو بایدن می‌خواهد که به «ناتوانی کامل خود اعتراف کند» و با اتخاذ «سیاست‌های ترامپ»، ساخت دیوار مرزی با مکزیک را به پایان برساند؛ وعده‌ای که او در کارزار انتخاباتی خود، قولش را داده بود. 

رئیس جمهوری پیشین آمریکا، همچنین مایورکاس را آماج انتقاد‌های تند قرار داد و او را «احمق، نادان، خودپسند، و ناتوان» از اداره وزارت امنیت داخلی توصیف کرد. 

در ادامه این بیانیه، ترامپ «مصاحبه‌های مضحک تلویزیونی» مایورکاس درروز یکشنبه را موجب «شرمساری ملی» دانست و به «نابلدی او در انجام وظایفش» به عنوان وزیر امنیت داخلی که «منجر به ایجاد یک بحران بزرگ شده است»، اشاره کرد. 

ترامپ همچنین دولت بایدن را به «لاپوشانی برای پنهان کردن» بحران مرزی متهم کرد. او خواستار انجام «تحقیق و تفحص فوری کنگره» درباره صحت و سقم نکته‌ای شد که از آن تحت عنوان«بخشنامه ممنوعیت صحبت مرزبانان آمریکایی با رسانه‌ها» یاد می‌شود. مایورکاس، وجود چنان بخشنامه‌ای را موکدا تکذیب کرده است. 

بر اساس داده‌های سازمان محافظت از مرزها و گمرک ایالات متحده، تعداد مهاجران شمارش شده در گذرگاه‌های مرزی بین آمریکا و مکزیک، بیشتراز کل تعداد مهاجران شمارش شده در همین بازه زمانی، طی سه سال گذشته است.   

بیش از ۹۴۵۷ کودک مهاجر بی‌سرپرست در نوار مرزی با مکزیک، فقط در ماه فوریه گذشته، جمع‌آوری شدند؛ افزایشی قابل توجه نسبت به ژانویه، که در آن ۵۸۵۸ کودک مهاجر دستگیر شدند. 

در مجموع، در بازه زمانی ژانویه و فوریه امسال، حدود ۱۵۰۰۰ کودک مهاجر بی سرپرست دستگیر شدند. در حالی که کل تعداد بازداشت شدگان در سال ۲۰۲۰، حدود  ۳۷۰۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۹، حدود ۷۵۰۰۰ نفر بوده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان