ابراز نگرانی کارشناسان سازمان ملل از شرایط وخیم احمدرضا جلالی

«شرایط پزشکی احمدرضا جلالی مانع از غذا خوردن صحیح وی شده و وزن وی به طور وحشتناکی کاهش یافته است»

هلاله موسویان وکیل احمدرضا جلالی اواخر آذر ماه اعلام کرد که اجرای حکم اعدام موکلش به ‌تعویق ‌افتاده-عکس از شبکه‌های اجتماعی

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری احمدرضا جلالی، پزشک ایرانی سوئدی زندانی در ایران شدند.

این کارشناسان در بیانیه خود، ضمن اشاره به ماه‌ها حبس آقای جلالی، از شرایط «وخیم و رو به مرگ او در زندان» ابراز نگرانی کرده و نوشتند: احمدرضا جلالی بیش از صد روز در سلول انفرادی طولانی مدت در حبس بوده است، در حالی که وی به طور دائم با خطر اعدام قریب الوقوع روبرو است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدرضا جلالی پژوهشگر حوزه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه است که در دانشگاه‌های ایتالیا، سوئد و بلژیک سابقه تدریس دارد. او در سال ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز برای شرکت در کنفرانسی به ایران سفر کرد، اما به اتهام جاسوسی بازداشت و محاکمه شد.

این در حالی است که تابه‌حال هیچ‌گونه مدرکی بابت این اتهام از سوی مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی منتشر نشده است.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه خود همچنین گفته‌اند «شرایط پزشکی احمدرضا جلالی مانع از غذا خوردن صحیح وی شده و وزن وی به طور وحشتناکی کاهش یافته است. وضعیت این شهروند آنقدر دشوار است که گزارش می‌شود در صحبت کردن مشکل پیدا کرده و ما از رفتارهایی که با او می‌شود شوکه و نگرانیم.»
هلاله موسویان وکیل احمدرضا جلالی اواخر آذر ماه اعلام کرد که اجرای حکم اعدام موکلش به ‌تعویق ‌افتاده و او همچنان دربند ۲۰۹ اوین به سر می‌برد.

وی افزود، با توجه ‌به این که آقای جلالی تبعه سوئد است و پرونده به‌غیر از وجه قضایی زوایای دیگری نیز دارد، به نظر می‌رسد «مذاکرات دیپلماتیک در به تعویق افتادن حکم مؤثر بوده است.»