زندانیان دو تابعیتی پیشین خواهان آزادی احمدرضا جلالی شدند

«انفعال جهان در برابر اعدام جلالی، تمسخر عدالت خواهد بود»

نویسندگان بیانیه از اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل متحد خواستند تا جلوی پرونده وحشتناک و ناعادلانه او را بگیرند - عکس از شبکه اجتماعی

تعدادی از زندانیان پیشین خارجی یا دو تابعیتی که در ایران زندانی شده بودند در بیانیه‌ای به «رهبران جهان آزاد»، خواهان لغو حکم اعدام و آزادی احمدرضا جلالی شدند.

در این بیانیه آمده است: «به‌عنوان گروگان‌های سابقی که وحشت‌های دوران‌های طولانی زندان و ترس از یک آینده مبهم را تجربه کرده‌ایم، در این لحظات آخر برای نجات جان احمدرضا جلالی برای شما می‌نویسیم.»

این افراد که سابقه گروگان گرفته شدن از سوی جمهوری اسلامی را دارند از اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل متحد خواستند تا با پیگیری موضوع احمدرضا جلالی، جلوی پرونده وحشتناک و ناعادلانه او را بگیرند. آنها تأکید کردند که انفعال جهان در برابر اعدام جلالی، تمسخر عدالت خواهد بود.

در پایان بیانیه از سوی امضاکنندگان ابراز شده که تا زمان برگشتن جلالی به آغوش خانواده‌اش، همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند.

در میان امضاکنندگان بیانیه، نام افرادی مانند نزار زکا، جیسون رضائیان، کایلی مورگیلبرت، ژیو وانگ، سعید ملک‌پور و سعید عابدینی به چشم می‌خورد.

همچنین، آمی هدنبورگ، سخنگوی سازمان عفو بین الملل سوئد در پیامی توییتری نوشت: «خامنه‌ای باید فورا جلوی اعدام دانشگاهی سوئدی-ایرانی، احمدرضا جلالی را گرفته و حکم اعدام وی را لغو کند.»

احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی - سوئدی است که در زمینه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه به تحقیق پرداخته است. او در سال ۲۰۱۶ به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز، برای شرکت در کارگاه مدیریت بحران به ایران سفر کرد و طی این سفر دستگیر شد. اتهام او از سوی سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، «جاسوسی» عنوان شده است. این در حالی است که طی چهار سال گذشته، هیچ‌گونه مدارکی برای اثبات اتهام او ارائه نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فایل صوتی که از سوی او منتشر شده، آمده است که در زمان حبس انفرادی وادار شد دو بار در برابر دوربین با خواندن بیانیه‌هایی که بازجوها از قبل آماده کرده بودند «اعتراف» کند. وی در اعتراض به این اقدام بارها دست به اعتصاب غذا زده است.

اخیراً هلاله موسویان، وکیل احمدرضا جلالی گفته است که از انتقال موکلش به زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام او اطلاع پیدا کرده است. هرانا به نقل از ویدا مهران نیا، همسر آقای جلالی نیز این خبر را تأیید کرده است.