هفت نشانه که طرف مقابل از شما خوشش آمده است

طرز صحبت کردن افراد با کسی که برایشان جذاب است با طرز حرف زدنشان با یک دوست، تفاوت دارد

خندیدن یکی از راه‌‌هایی است که نشان می‌دهد طرف مقابلتان از شما خوشش آمده است - pixabay

ایهام از ملزومات یک گپ‌وگفت عاشقانه است. اگر سبک «لاس‌زدن» زیادی صریح و مستقیم باشد، مثلا به کسی بگوییم که چشمانش «مانند خورشید می‌درخشند»، طرف خوشش نمی‌آید و فرار می‌کند ولی اگر برخورد ما آنقدر مبهم باشد که طرف به سادگی نتواند حدس بزند داریم با او لاس می‌زنیم یا نه، این بازی مفرح تازه شروع شده است.

با توجه به این نکته، فهمیدن این که طرف از ما خوشش آمده یا فقط می‌خواهد گرم و دوستانه برخورد کند، همیشه آسان نیست.

از قدیم نشانه‌هایی کلیشه‌ای برای فهمیدن این موضوع وجود داشته است؛ از قبیل حفظ ارتباط چشمی یا به هر بهانه‌ای با طرف تماس جسمی برقرار کردن، ولی نشانه‌های ظریف دیگری هم وجود دارند که شاید هرگز متوجه آن‌ها هم نشده باشید.

در گفت‌وگو با چند روانشناس کوشیده‌ایم نشانه‌های جذب شدن افراد به یکدیگر را بررسی کنیم.

خنده

طرز صحبت کردن افراد با کسی که برایشان جذاب است با طرز حرف زدنشان با یک دوست، تفاوت دارد.

نیل ویلکی، متخصص روابط و نویسنده می‌گوید: مثلا ممکن است ببینید کسی خیلی به حرف‌هایتان می‌خندد. این لزوما به این معنی نیست که شما خیلی بامزه‌اید، بلکه ممکن است طرف از شما خوشش آمده باشد.

او می‌افزاید: «این نشانه‌ آن است که طرف دارد سپر دفاعی خود را کنار می‌گذارد و گارد خود نسبت به شما را باز‌تر می‌کند.» به عبارت دیگر، او جذب شما شده است و می‌خواهد رابطه عمیقتری با شما برقرار کند.

مردمک‌های گشاد

دکتر سوزان مرچنت-هی‌کاکس روانشناس اظهار می‌دارد که وقتی مردمک‌های چشم کسی گشاد می‌شود می‌تواند نشانه خیلی چیزها باشد. یکی‌ از این موارد، ظاهرا این است که طرف از لحاظ جنسی برانگیخته شده است. او می‌گوید: «مردمک گشاد چشم از قدیم نشانه شیفتگی و برانگیختگی جنسی بوده است. این عاملی است که دست خود طرف نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نزدیکی جسمی

ویلکی می‌گوید اگر کسی دائم بدنش را طوری حرکت دهد که نزدیک شما قرار بگیرد، واضح است که از شما خوشش آمده است: «ممکن است وقتی صحبت می‌کنید به سمت شما خم شود یا به آرامی لمستان کند. اگر واکنش شما به این کار او مثبت باشد، ممکن است ارتباط جسمی میانتان بیشتر و بیشتر شود.»

تقلید

دکتر مرچنت-هی‌کاکس می‌گوید هرچه فردی بیشتر از شما خوشش آمده باشد، بیشتر احتمال دارد زبان بدن و حرکاتش را با شما هماهنگ کند. او می‌افزاید: «این نشانه‌ راحت بودن است» و اشاره می‌کند که طرف با این کار می‌خواهد زبان بدنش را با زبان بدن شما هماهنگ کند.

مثلا اگر هنگام ایستادن به لبه پیشخوان تکیه دهید، طرف هم ممکن است ناخودآگاه همین کار را بکند.

لحن حرف زدن

دکتر مرچنت-هی‌کاکس معتقد است هنگامی که افراد از کسی خوششان آمد، بیشتر احتمال دارد با لحن و صدای آرامتری حرف بزنند.

او می‌گوید: «افراد صدای خود را پایین می‌آورند چون حس می‌کنند این‌طوری جذابتر است.»

لمس

واضح است کسی که از شما خوشش آمده، ممکن است تمایل بیشتری به لمستان داشته باشد، اما نکته‌ کمتر واضح این است که ممکن است تمایلش به لمس خودش هم بیشتر شود.

دکتر مرچنت-هی‌کاکس می‌گوید: «افراد وقتی با فرد مورد علاقه‌ خود هستند اغلب به موهایشان دست می‌کشند یا شروع به پیچیدن گیسوی خود دور انگشتانشان می‌کنند. همچنین ممکن است به گردن خود دست بزنند یا به هر بهانه‌ای با نوک انگشت، دهان یا لب‌های خود را لمس کنند.»

بی‌وقفه حرف زدن

وقتی از کسی خوشمان بیاید دوست داریم بی‌وقفه با او حرف بزنیم.

دکتر مرچنت-هی‌کاکس می‌گوید: وقتی کسی دائم فاصله‌های سکوت بین حرف‌ها را پر می‌کند و سؤالی می‌پرسد یا درباره چیزی نظر می‌دهد، می‌شود گفت از ما خوشش آمده است: «چنین شخصی دلش نمی‌خواهد در مکالمه سکوت برقرار شود و همیشه می‌خواهد تبادل نظر دوجانبه برقرار باشد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی