شکایت رسمی اتحادیه اروپا از لندن: موافقنامه را نقض کردید

از زمان اجرای برگزیت، برخی فروشگاه‌های بریتانیا با کمبود جنس رو‌به‌رو شدند

از آغاز ماه ژانویه که ترتیبات جدید برگزیت اعمال شد، برخی فروشگاه‌ها با کمبود کالا رو‌به‌رو شدند- Tolga Akmen / AFP

بروکسل در ارتباط با آن چه اتحادیه اروپا تخطی دولت بریتانیا از توافق سال گذشته پیرامون ایرلند شمالی خوانده است، علیه این کشور اقامه دعوا کرد. 

در ماه جاری، دولت بوریس جانسون با تغییر یک‌جانبه بخش‌هایی از این توافق  به سود شرکتهای بازرگانی بریتانیا، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخت. 

انتظار می‌رود اقدام اتحادیه اروپا در چارچوب تخطی از روندهایی صوت گیرد که در موافقت‌نامه برگزیت درنظر گرفته شده است. نامه رسمی اتحادیه اروپا به بریتانیا سرآغاز این روند حقوقی خواهد بود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا می‌گوید ضرب‌الاجل موارد موافقت‌نامه را برای تامین‌کنندگان اقلام سوپرمارکت‌ها و واحدهای تجارتی ایرلند شمالی تمدید خواهد کرد. این نگرانی وجود دارد که اگر شرایط توافق‌شده در مذاکرات بوریس جانسون (با اتحادیه اروپا) به مورد اجرا گذاشته شود، فروشگاه‌ها با کمبود مواد غذایی روبه‌رو شوند.  

هرچند مذاکرات میان بریتانیا و اتحادیه اروپا پیرامون احتمال تعویق رسمی دوره انتقالی ادامه دارد، اما بریتانیا گفته است که برای نتیجه این مذاکرات صبر نمی‌کند و راسا اقدامات مورد نظرش را مترتب خواهد کرد. 

از آغاز ماه ژانویه که ترتیبات جدید برگزیت اعمال شد، برخی فروشگاه‌ها با کمبود کالا رو‌به‌رو شدند و انتظار می‌رود با پایان دوره انتقالی در انتهای ماه جاری و پیش از تمدید یک جانبه آن از سوی بریتانیا، این شرایط به وخامت بیشتری بگراید.    

دِاسیان چیوُلوُ، صدر گروه سیاسی حزب لیبرال امانوئل مکرون در مجلس اروپا می‌گوید: «تخطی از قوانین بین‌المللی کار یک دولت جدی نیست. زمانی بریتانیا سردمدار حکومت قانون در اروپا بود؛ ما انتظار داریم شرکایمان به توافق‌هایی که امضاء کرده‌اند احترام بگذارند. متحدان، همسایه‌ها و دوستان برای یافتن راه حل با هم همکاری می‌کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان