پس‌لرزه‌های یک مصاحبه؛ مگان مارکل از پیرز مورگان شکایت کرد

بینندگان برنامه پیرز مورگان از اینکه او فردی را به خاطر صحبت از خودکشی تحقیر کرده، ناراحت شده‌اند

مورگان گفته حرف مگان را باور نمی‌کند، حتی اگر گزارش وضع هوا باشد-VALERIE MACON / AFP

دوشس ساسکس رسما علیه «پیرز مورگان» مجری برنامه‌های تلویزیونی به اداره نظارت بر سخن پراکنی بریتانیا (آفکام) شکایت کرده است. آقای مورگان اتهامات مگان مارکل را درمورد برخورد نژادپرستانه خاندان سلطنتی با او و نیز اینکه فکر خودکشی داشته را رد کرده است. 

آقای مورگان به دنبال اظهارات مگان در مصاحبه با اپرا وینفری درمورد مسائلش (با خاندان سلطنتی) در برنامه صبحگاهی آی تی وی گفت:«یک کلمه از حرف‌های او را باور نمی‌کند.»

مگان متعاقبا به روسای مجری سابق برنامه «صبح بخیر بریتانیا» در شبکه «آی تی وی» شکایت برد. 

دوشس ساسکس در یک مصاحبه دو ساعته که برخوردهای خاندان سلطنتی انگلستان (بخشی از بریتانیا) را در سطح جهانی مطرح کرد گفت از او پرسیده شده بوده رنگ پوست کودکش (پس از تولد) چه خواهد بود و اینکه هنگامی که گرفتار افکاری برای پایان دادن به زندگیش بوده، دستگاه اداری کاخ باکینگهام به او کمک نکرد.

پیرز مورگان پس از پخش این مصاحبه گفت:«حرفش را باور نمی‌کنم، حتی اگر گزارش وضع هوا باشد.»

آقای مورگان این مصاحبه را «دوساعت خراب کردن خاندان سلطنتی ما» توصیف کرد و گفت مگان برای این کار شایسته دریافت جایزه اسکاراست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشس ساسکس درباره تاثیر اظهارات آقای مورگان بر سلامت روان افرادی که تلاش می کنند به تنهایی از عهده مسائلشان بربیایند اظهار نگرانی کرده، اما از حمله شخصی به سردبیر سابق رسانه‌ای بریتانیا خودداری کرد.

آقای مورگان روز سه شنبه به دنبال برخورد علنی  هنگام پخش زنده با همکاری که او را به‌خاطر «ادامه حمله» به دوشس به باد انتقاد گرفت، از برنامه صبحگاهی تلویزیون کناره‌گیری کرد، اما همچنان بعدا بار دیگر مصاحبه مگان را تقبیح کرد.

گزارش شده  که روسای شبکه آی تی وی از مورگان خواسته بودند از مگان عذرخواهی کند، اما او از پذیرش این تقاضا خودداری کرد.

شکایت مگان (از آقای مورگان) یکی از ۴۱ هزار شکایت و دومین شکایت بالایی است که سازمان نظارت بر سخن پراکنی در بریتانیا (آفکام) در تاریخ خود دریافت کرده است.

انتظار می‌رود «آفکام» در مورد اظهارات آقای مورگان علیه دوشس ساسکس تحقیق کند. یک سخنگوی این نهاد گفت:«ما دریافت شکایت به نیابت از دوشس ساکس را در مورد استاندارد (رسانه‌ای) تایید می‌کنیم.»

تماشاگران برنامه صبحگاهی مورگان از اینکه او فردی را که با صراحت از قصد خودکشی سخن گفته «تحقیر» کرده، خشمگین شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر