سئوال‌های بی‌جواب مگان و هری در مصاحبه جنجالی با اپرا

مگان به نام کسی که از تیره شدن پوست فرزند او ابراز نگرانی کرده بود اشاره نکرد

 به مگان گفته نشد «چگونه صحبت کند، چگونه پاهایش را روی هم اندازد، و چگونه فردی از خاندان سلطنتی باشد و هیچ آموزشی در این زمینه دریافت نکرده بود-Harpo Productions/Handout via REUTERS

اپرا وینفری هنگام معرفی مصاحبه ۹۰ دقیقه‌ای خود با دوک و دوشس ساسکس که بسیاری مشتاقانه منتظر دیدنش بودند، تاکید کرد «هیچ موضوعی از بحث کنار گذاشته نخواهد شد.»

در واقع طی مصاحبه‌ای که در شبکه سی‌بی‌اس در ایالات متحده پخش شد، مگان و هری درباره رابطه خود با خاندان سلطنتی و دیگر ابعاد زندگی سلطنتی صحبت کردند که معمولا علنی از آنها صحبت نمی‌شود.

برای مثال، مگان ادعا کرد یکی از اعضای خاندان سلطنتی ابراز «نگرانی» کرده که رنگ پوست فرزند او تیره خواهد بود، و این که خاندان سلطنتی از کمک به او وقتی از فکر به خودکشی صحبت می‌کرد، خودداری کردند.

در همین حال شاهزاده هری گفت که پدرش، شاهزاده چارلز، بعد از آن که او در سال گذشته آماده ترک خاندان سلطنتی شد، از پاسخ دادن به تماس‌های او خودداری کرد، و ادعا کرد که پیش از ترک بریتانیا از نظر مالی کاملا «طرد» شده بود.

اما طبیعی است که هنوز سوالاتی وجود داشت که در این مصاحبه مطرح شد، ولی پاسخی به آنها ارائه نشد.

نمونه‌وار، هری و مگان از فاش کردن نام آن عضو از خاندان سلطنتی که طی آبستنی اول مگان اظهاراتی نژادپرستانه ابراز داشته بود، خودداری کردند. این زوج گفتند که فاش کردن نام آن فرد خیلی «آسیب‌زننده» خواهد بود، ولی این امر احتمالا جلوی گمانه‌زنی مردم را نخواهد گرفت.

مگان همچنین نام فردی را که هنگامی که او به خودکشی فکر می‌کرد به او مراجعه کرده بود، ذکر نکرد و فقط به این بسنده کرد که او «یکی از اعضای ارشد» خاندان سلطنتی است.

او و هری از تاکید بر تفاوت‌های اعضای خاندان سلطنتی که از کمک به او خودداری کردند، با تصویری که از خاندان سلطنتی که برای عموم مردم ترسیم شده است، احساس خوبی نداشتند.

همچنین معلوم نشد که چرا مگان راهنمایی‌های بیشتری در این زمینه که «چگونه عضوی از خاندان سلطنتی باشد»، دریافت نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوشس گفت به او گفته نشده بود «چگونه صحبت کند، چگونه پاهایش را روی هم اندازد، و چگونه فردی از خاندان سلطنتی باشد»، و افزود که «هیچ آموزشی در آن زمینه» دریافت نکرده است.

دیگر تجربه‌هایی که مگان مطرح کرد نیز باعث ایجاد سوال در ذهن مخاطبان شد.

مگان ادعا کرد که کیت میدلتون طی مکالمه‌ای درباره لباس گلدار دخترانه قبل از مراسم عروسی، باعث گریه او شده است. در آن زمان چندین رسانه گزارش کرده بودند که مگان باعث گریه کیت شده است.

مشخص نشد کیت چه گفته که نهایتا باعث شده تا دسته گلی را به همراه یادداشتی مبنی بر عذرخواهی، به مگان بفرستد.

همچنین معلوم نشد چه کسی در خاندان سلطنتی به مگان «حسودی» می‌کرده، چرا که او در انجام وظایف سلطنتی خود در بازدید از استرالیا و نیوزیلند خیلی راحت عمل کرده است.

همچنین عنوان نشد که این زوج چه نامی برای فرزند آینده خود انتخاب کرده‌اند، اما دوشس در مصاحبه خود اظهار داشت که تولد دختری را به انتظار نشسته‌اند.

در این مصاحبه انفجاری، برای افقی بلندمدت‌تر هم سوالاتی درباره رابطه مگان و هری با خاندان سلطنتی در آینده پیش آمد و همچنین سوالاتی درباره خود نهاد سلطنت مطرح شد.

خاندان سلطنتی چگونه به ادعاهای این زوج پاسخ می‌دهد و این موارد در نهایت چقدر آسیب‌رسان خواهد بود؟

گرچه اعضای خاندان سلطنتی معمولا درباره چنین اموری مستقیما با رسانه‌ها صحبت نمی‌کنند، اما مردم می‌خواهند بدانند چرا از مگان، حتی وقتی که او فکر خودکشی در سر می‌پرورانده است، به شیوه بهتری حمایت نشده است.

از مگان دیگر بیشتر درباره ادعای قلدری کردن او (که اولین بار در نشریه تایمز گزارش شده و در مصاحبه‌ای قبل از انتشار ضبط شده بود) سوال نشد.

مگان اخراج دو تن از دستیاران شخصی خود و تحقیر دستیاری دیگر را رد کرد. نتیجه تحقیقات کاخ باکینگهام هم در این باره مانند بسیاری از موارد دیگر هنوز علنی نشده است.

برخی از این سوالات احتمالا در روزهای آینده پاسخ داده شوند. احتمال آن که کاخ باکینگهام به طور کامل درباره این مصاحبه انفجاری سکوت کند، اندک است، اما پاسخ به بعضی از این سوالات احتمالا هیچ‌وقت روشن نخواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی