با امضای بایدن مصوبه کمک ۱.۹ تریلیون دلاری دوران کرونا اجرایی شد

تایید این بسته حمایتی یک پیروزی برای جو بایدن در حوزه قانون‌گذاری و مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ محسوب می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا: این مصوبه تاریخی، برای بازسازی ستون فقرات این کشور است-REUTERS/Tom Brenner

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده بعد از ظهر پنجشنبه به وقت واشینگتن، مصوبه اخیر کنگره برای ارائه کمک مالی مستقیم به مردم و مشاغل آمریکایی و همچنین تقویت مبارزه با همه‌گیری کرونا را امضا کرد.

وی هنگام امضا، که تصاویر آن به‌طور مستقیم از کاخ سفید پخش شد، گفت «این مصوبه تاریخی برای بازسازی ستون فقرات این کشور است.»

با امضای بایدن، این طرح که ابتدا توسط او ارائه شد و پس از کشمکش‌های بسیار بین قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه و اعمال تغییراتی در آن به تصویب دو مجلس کنگره رسید، تبدیل به قانون و لازم‌الاجرا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهار روز پس از تصویب در سنا، لایحه کمک مالی مستقیم دولت جو بایدن به مردم و مشاغل آمریکایی که در دوران همه‌گیری کرونا متحمل ضرر شده‌اند، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان ایالات متحده تایید شد.

این لایحه چهارشنبه هفته گذشته در مجلس نمایندگان تصویب و به سنا ارسال شد. سناتورها سپس با اعمال تغییراتی، آن را در روز شنبه تایید کردند و برای تصویب نسخه اصلاح شده، دوباره به مجلس نمایندگان فرستادند.

تایید این بسته حمایتی یک پیروزی برای جو بایدن در حوزه قانون‌گذاری و مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ محسوب می‌شود، که از وعده‌های اصلی انتخاباتی او بود و اکنون دولت او تمرکز زیادی بر آن دارد.

مهمترین بخش این لایحه، ارسال چک‌های تا ۱۴۰۰ دلار به هر مالیات دهنده واجد شرایط در ایالات متحده و همچنین کمک به کسب و کارهای کوچک و تقویت ساخت و توزیع واکسن برای مهار سریع‌تر همه‌گیری است.