بایدن بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری کرونا را اعلام کرد

تقریبا ۲۳.۲ میلیون آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا هستند

در این طرح صد و شصت میلارد دلار هم برای برنامه ملی واکسیناسیون گنجانده شده است-REUTERS/Tom Brenner

جو بایدن بر اساس وعده خود شامگاه پنجشنبه یک بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری برای جبران آسیب ناشی از همه گیری کرونا ‌را اعلام کرد که شامل ۱۴۰۰ دلار کمک مالی به بیشتر آمریکاییان است.

این بسته عظیم شامل چهارصد میلیارد دلار کمک مستقیم برای مبارزه با کرونا، شتاب دادن به مایه‌کوبی، و بازگشایی مدارس در صدر روز اول تصویب این طرح خواهد بود.

«طرح نجات آمریکا»ی آقای بایدن همچنین شامل پرداخت مستقیم هزار و چهارصد دلار به آمریکاییان، و نیز سیصد و پنجاه میلیارد دلار کمک به فرمانداری‌ها برای جبران کمبود بودجه آنها برای مقابله به همه گیری است.

چک‌های هزار و چهارصد دلاری به کمک ششصد دلاری مصوب کنگره در ماه دسامبر افزوده خواهد شد.

آقای بایدن پنجشنبه شب این طرح را رسما در شهر ویلمینگتون ایالت دِلِوِر اعلام کرد.

در این طرح صد و شصت میلارد دلار هم برای برنامه ملی واکسیناسیون گنجانده شده است، از جمله بیست میلیارد دلار برای توزیع و پنجاه میلیارد دلار برای افزایش آزمون کرونا.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های کنگره، و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از این طرح استقبال کردند.

آنها در بیانیه مشترکی گفتند: «وقتی بایدن انتخاب شد به مردم آمریکا گفت که "کمک در راه است". با بسته حمایتی کرونا که رئیس جمهوری منتخب امروز اعلام کرد، به‌سرعت برای پاسخگویی به نیاز مردم آمریکا اقدام می‌کند.»

«دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا سپاسگزارند و امیدوارند با رئیس جمهوری منتخب در اجرای این طرح همکاری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«خانواده‌های آمریکایی دچار ترکیب عجیبی از بحران‌های سلامتی و اقتصادی‌اند، از ویروس کرونا گرفته تا نابرابری نژادی تا تغییرات اقلیمی.. همه این‌ها نیازمند اقدامی اساسی، جسورانه و فوری‌اند.

«چهارچوب بسته حمایتی که دولت بایدن و هریس امشب اعلام کرده، رویکردی درست است.

تقریبا ۲۳.۲ میلیون آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا هستند و بیش از ۳۸۶ هزار نفر طی بحران همه گیری جانشان را از دست داده‌اند.

بیش از ۱۰.۲ میلیون آمریکایی تا روز چارشنبه واکشینه شده بودند و اکنون از ایالتها خواسته شده که هر کسی را که بیش از ۶۵ سال دارد به‌سرعت مایه‌کوبی کنند.

اوچ گیری زمستانی ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با آن همچنان به اقتصاد آمریکا آسیب می‌رساند.

وزارت کار آمریکا گفت که در هفته اول امسال، یک و نیم میلیون آمریکایی اظهارنامه بیکاری ارائه دادند که بیست و پنج درصد بیش از هفته پیش از آن بود.

این وزارت‌خانه گفت که در ماه دسامبر، چهارده هزار فرصت شغلی از بین رفته است.

© The Independent