تصویب نهایی کمک ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن در کنگره

آقای بایدن ضمن استقبال از تصویب نهایی لایحه در هر دو مجلس کنگره، گفت که آن را روز جمعه امضا می‌کند

تایید این بسته حمایتی یک پیروزی برای جو بایدن در حوزه قانون‌گذاری و مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ محسوب می‌شود-REUTERS

چهار روز پس از تصویب در سنا، لایحه کمک مالی مستقیم دولت جو بایدن به مردم و مشاغل آمریکایی که در دوران همه‌گیری کرونا متحمل ضرر شده‌اند، روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان ایالات متحده تایید شد.

این لایحه پس از کش و قوس‌های فراوان بین اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره، ابتدا در روز چهارشنبه گذشته در مجلس نمایندگان با ۲۲۰ رأی موافق در برابر ۲۱۱ رأی مخالف تصویب و به سنا ارسال شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایندگان سنا سپس با اعمال تغییراتی، آن را در روز شنبه با نتیجه ۵۰ به ۴۹ تایید کردند و دوباره به مجلس نمایندگان فرستادند. سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد و هر یک از دو حزب نیمی از آنها را در اختیار دارند.

این مصوبه که بدون تغییر دوباره امروز در مجلس نمایندگان تایید شده است، دیگر نیازی به ارسال مجدد به سنا ندارد و مستقیما برای امضای رئیس جمهوری و تبدیل شدن به قانون، به کاخ سفید ارسال خواهد شد.

آقای بایدن ضمن استقبال از تصویب نهایی لایحه در هر دو مجلس کنگره، گفت که آن را روز جمعه امضا می‌کند.

تایید این بسته حمایتی یک پیروزی برای جو بایدن در حوزه قانون‌گذاری و مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ محسوب می‌شود، که از وعده‌های اصلی انتخاباتی او بود و اکنون دولت او تمرکز زیادی بر آن دارد.

مهمترین بخش این لایحه، ارسال چک‌های ۱۴۰۰ دلاری به مالیات دهندگان واجد شرایط در ایالات متحده است که درآمد سالیانه آنها زیر ۷۵ هزار دلار است و طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت زیادی در میان مردم دارد.

از جمله اختلافات درون قانون‌گذاران دموکرات‌ این بود که سقف درآمدی کسانی که مشمول این کمک می‌شوند چقدر باشد و نهایتا رقم ۷۵ هزار دلار به عنوان سازش بین جناح‌های چپ‌ و میانه حزب دموکرات پذیرفته شد.