مذاکره امارات متحده عربی و اسرائیل برای سفر بدون قرنطینه شهروندان

امارات متحده عربی و اسرائیل بالاترین میزان سرانه واکسیناسیون در جهان را دارند

در صورت اجرای طرح سفر افراد واکسینه شده، بیش از پنجاه هزار اسرائیلی در زمستان امسال به امارات سفر می کنند - Karim SAHIB / AFP

امارات متحده عربی و اسرائیل مذاکرات رسمی برای ایجاد امکان سفر بدون قرنطینه بین دو کشور را آغاز کرده‌اند. این تصمیم که امکان سفر را برای اهداف تجاری، گردشگری و رسمی تسهیل می‌کند، شامل مسافرانی می‌شود که کاملاً علیه کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری امارات، جلسات بین وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات و وزارت امور خارجه اسرائیل برای مذاکره در مورد مفاد توافق‌نامه و با هدف دستیابی به توافق نهایی تا آوریل ۲۰۲۱ در حال انجام است.
امارات و اسرائیل بالاترین میزان سرانه واکسیناسیون در جهان را دارند. روز دهم مارس، وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی اعلام کرد که در حال حاضر ۶،۳۶۷،۸۶۱ دوز واکسن تزریق شده است که نشان دهنده متوسط توزیع واکسن ۶۴.۳۸ دوز در هر ۱۰۰ نفر است.

در همین حال، مقامات اسرائیل در اوایل این هفته تأیید کردند که اسرائیل تا به حال از ۵ میلیون واکسن کرونا استفاده کرده و بیش از نیمی از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری آن واکسینه شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایجاد مسیر سفر برای افراد کاملاً واکسینه شده احتمالاً منجر به این خواهد شد که گردشگری بار دیگر بین دو کشور افزایش یابد. ماه گذشته، ایتان نائه، مسئول سفارت تازه تأسیس اسرائیل در ابوظبی، گفت که در پی توافق آبراهیم ۱۳۰،۰۰۰ گردشگر اسرائیلی از امارات بازدید کرده‌اند. وی افزود که امکان سفر نزدیک به ۵۰،۰۰۰ اسرائیلی دیگر در زمستان به امارات متحده عربی در فصل زمستان وجود دارد.

شرکت هواپیمایی فلای دبی امارات متحده عربی پروازهای مستقیم بین دو کشور را آغاز کرده است. همچنین شرکت هواپیمایی اتحاد مستقر در ابوظبی تأیید می‌کند که پروازهای خود به تل‌آویو را از ۲۸ مارس ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

مقامات امارات متحده عربی در ژانویه گفتند که این کشور به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ موقتاً برنامه سفر بدون ویزا به اسرائیل را تا اول ژوئیه به حالت تعلیق درآورد. در نتیجه، اسرائیلی‌ها برای سفر به امارات متحده عربی نیاز به ویزا دارند و اماراتی‌ها نیز برای سفر به اسرائیل به ویزا احتیاج دارند.

بیشتر از جهان