تجارت اسرائیل و امارات به چهار میلیارد دلار در سال خواهد رسید

روسای دو بانک بزرگ اسرائیل این ماه به امارات سفر می‌کنند

از زمان اعلام توافق عادی سازی روابط، شماری از شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی توافقنامه‌هایی امضا کرده‌اند- JACK GUEZ / AFP

به گزارش رویترز، یک مقام دولت اسرائیل می‌گوید انتظار دارد که تجارت سالانه میان این کشور و امارات متحده عربی به چهار میلیارد دلار برسد.

در ماه اوت، اسرائیل و امارات متحده عربی با میانجی‌گری آمریکا، اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود را عادی خواهند کرد.

از آن زمان، امارات گفته‌است که تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو می‌کند، و مقام‌های دو کشور اظهار کرده‌اند که مشغول بررسی همکاری دوجانبه در زمینه‌های دفاعی، انرژی، پزشکی، گردشگری، فناوری و سرمایه‌گذاری مالی‌اند.

از زمان اعلام توافق عادی سازی روابط، شماری از شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی توافقنامه‌هایی امضا کرده‌اند.

الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل، روز دوشنبه به یک رادیوی این کشور گفت: «تا سه سال دیگر، تجارت میان اسرائیل و امارات متحده عربی به چهار میلیارد دلار در سال می‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، «ایس‌ایر»، شرکت هوایی اسرائیلی گفت که پروازهایی تجاری را میان تل‌آویو و امارات ذخیره کرده، و آماده سفرهای گردشگری بالقوه است.

روسای دو بانک بزرگ اسرائیلی این ماه به امارات سفر می‌کنند، که اولین دیدار در نوع خود شمرده می‌شود.

آمریکا، اسرائیل و امارات متحده عربی به‌تازگی توافقی برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک میان ابوظبی و تل‌آویو اعلام کردند، و اسرائیل نیز موافق کرد که طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی کرانه غربی رود اردن را به حال تعلیق درآورد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک سفر خاورمیانه‌ای کوشید کشورهای عربی را به عادی‌سازی بیشتر روابط خود با اسرائیل ترغیب کند.

وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش در اورشلیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد. او آقای پمپئو عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات متحده عربی را ستود و گفت که امیدوار است که دیگر کشورهای عربی نیز در همین مسیر گام بردارند.

او که پس از دیدار دوجانبه، در کنار آقای نتانیاهو ایستاده بود، گفت: «امید زیادی دارم که شاهد پیوستن سایر کشورهای عربی به این روند باشیم.»