توخل با چلسی وقتی برای تلف کردن ندارد

تیم فوتبال چلسی از زمان پیوستن توخل به عنوان سرمربی، هنوز در هیچ دیداری شکست نخورده است

توماس توخل سرمربی تیم فوتبال چلسی - PHIL NOBLE / POOL / AFP

یک موفقیت دیگر، و شاید بتوان گفت یک پیروزی ارزشمند برای توماس توخل، در مدت زمان کم حضورش در تیم فوتبال چلسی. 

به نظر می‌رسد این روزها متوقف کردن تیم فوتبال چلسی چندان آسان نیست و آبی‌های لندن روند رو به رشد خود و صعود به رده‌های بالای جدول را ادامه می‌دهند. آنها در حساس‌ترین مسابقه هفته بیست وهفتم لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه خانگی لیورپول موفق شدند یک پیروزی ارزشمند به دست آورند و یک بر صفر این رقیب دیرینه را شکست دهند و به عبارتی، ناکامی بازی رفت را نیز جبران کردند. 

تیم فوتبال چلسی از زمان پیوستن توخل به عنوان سرمربی، هنوز در هیچ دیداری شکست نخورده است و بازی‌های زیبا و تهاجمی از این تیم در دستور کار این مربی قرار داشته است. پس از متوقف کردن منچستریونایتد، تیم چلسی این بار لیورپولی‌ها را در آنفیلد زمین گیر کرد و پنجمین شکست خانگی لیورپول را در این فصل از رقابت‌ها به آن تحمیل کرد. رقابت سرمربی‌های تمام‌آلمانی! گفتنی است که توخل و کلوپ که هر دویی آن‌ها روزگاری سرمربی‌گری دورتموند را برعهده داشتند، حال در بهترین لیگ فوتبال در دنیا رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چلسی در این رقابت حساس که عملکرد فوق‌العاده‌ای هم از خود نشان داد، موفق شد با تک گل میسون مونت که در دقایق پایانی بازی در نیمه اول به ثمر رسید،  به پیروزی برسد و توانست خود را تا رده چهارم جدول بالا بکشد، و یورگن کلوپ وتیمش تا رده هفتم جدول نزول کردند. توخل پس از پیروزی مقابل لیورپول، قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره، ابراز خوشحالی کرد و از تساوی بازی قبل مقابل ساوت همپتون احساس تأسف کرد، چرا که معتقد بود با کسب پیروزی در آن دیدار می‌توانستند خود را نزدیکتر به رده های دوم و سوم جدول ببینند. 

او در ادامه اظهار داشت: «من از حضور و مربی‌گری دراینجا بسیار خوشحالم و از همان روز اول احساس می‌کردم به این باشگاه تعلق دارم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که با بیشترین آمادگی درهر مسابقه ظاهر شویم، چون شرایط اینجا در لیگ به گونه‌ای است که نمی‌توان دچار افت شد، و برای حفظ مکان خود باید تلاشی مضاعف از خود به نمایش گذاشت. هنوز یازده بازی از رقابت‌ها باقی مانده است و هیچ چیزی معلوم نیست. ما توانستیم با سرعت بسیار زیادی فاصله با رقبا را کم کنیم که بسیار فوق‌العاده و باورنکردنی است. بنابراین فرصتی برای جشن گرفتن و استراحت وجود ندارد و باید همین گونه به کار خود ادام دهیم.» 

توخل رضایت خود را از خط هجومی تیمش ابراز داشته است و معتقد است که ورنر کماکان به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند توقعات هواداران را برآورده کند. او دریکی از بهترین تیم‌ها و لیگ‌های دنیا بازی می‌کند و بنابراین، باید به او زمان بیشتری داده شود. او معتقد است که ورنر می‌بایست در تمرینات ۱۰۰ درصد توان خود را به‌کار گیرد. او استعداد فوق‌العاده‌ای است و نباید به بدشانسی‌های خود در گذشته توجه کند و با کمک دیگر بازیکنان، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اعتماد به نفس به او به‌کار خواهیم گرفت.

ورنر در بازی مقابل لیورپول موفق به گشودن دروازه لیورپول شد، اما پس از بازیبینی دوباره، گل او مردود اعلام شد. تیم چلسی هم اکنون با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول و فاصله سه امتیازی با لسترسیتی قرار دارد. 

بیشتر از ورزش