واکنش کاربران به توییت ایلان ماسک در مورد داروی ضد پشیمانی

یکی از کاربران نوشت: هر کس دوج‌کوین را زود بفروشد در آینده به این دارو نیاز پیدا می‌کند

ایلان ماسک، مدیر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس-BRITTA PEDERSEN / POOL / AFP

ایلان ماسک، مدیر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس، با توییت روز سه‌شنبه خود در مورد دارویی جدید به نام «ریگرتامین»، یا ضد پشیمانی، برخی از کاربران را گیج کرد و موجی از میم‌ها (تصاویر با زیرنویس طنز) و اشارات به قدرت او به عنوان خبرفروش بازار به راه انداخت.

این کارآفرین در پستی که به ظاهر یک جوک ساده بود، اما از آن زمان موجودیتی جداگانه یافت و ده‌ها هزار پاسخ دریافت کرد، بازتوییت شد و تقریبا ۳۰۰ هزار بار لایک خورد، نوشت: «دارویی جدید به نام ریگرتامین به زودی وارد بازار خواهد شد. یک دانه از آن را بیاندازید بالا و تمام پشیمانی‌هایتان پاک می‌شوند.»

برخی از کاربران به این توییت کاملا جدی پاسخ داده‌اند و به قدرت افسوس و این ‌که «بهترین کار، درس گرفتن از اشتباهات است»، اشاره کرده‌اند اما بسیاری دیگر با جوک‌های شخصی و میم‌های آنلاین، از جمله اشاره به رمزارز دوج‌کوین، به آن واکنش نشان داده‌اند.

دوج‌کوین هم در سال ۲۰۱۳ با یک شوخی در یک پست به وجود آمد اما فوری مورد توجه قرار گرفت و در نهایت به یک رمزارز واقعی تبدیل شد. ارزش آن در ماه ژانویه و اوایل فوریه، یعنی اندکی پس از توییت آقای ماسک که نوشت «دوج‌کوین، رمز دیجیتال مردم است»، بالا رفت.

یکی از کاربران در پاسخ به توییت اخیر آقای ماسک نوشت: «هر کس دوج‌کوین را زود بفروشد، در آینده به مقادیر زیادی داروی ضد پیشمانی ریگرتامین احتیاج پیدا خواهد کرد.»

کاربری دیگر در مورد این رمزارز میمی به اشتراک گذاشت: «فکر نمی‌کنم با افزایش ارزش دوج‌کوین به دلیل بی‌اعتمادی مردم، داروی ریگرتامین فایده‌ای داشته باشد… این ارز دیجیتال واحد پول آینده است.»

بعضی‌ها کنجکاو بودند بدانند توییت آقای ماسک چه تاثیری روی قیمت خیالی سهام داروی ضد پشیمانی ریگرتامین خواهد داشت. کاربری دیگر، پستی در مورد عوارض جانبی احتمالی قرص در دستگاه گوارش به اشتراک گذاشت: «در اثر مصرف داروی ریگرتامین دچار اسهال شده است. از مصرف آن پشیمان است.»

خود آقای ماسک هم در پاسخ به توییت قبلی خود یک میم دوج‌کوین، طرح‌واره «دوج میم شیلد» (آیتم افسانه‌ای) را به اشتراک گذاشت. توییت بعدی نیز صدها هزار بار لایک خورد.

تعداد طرفداران و دنبال‌کنندگان آقای ماسک نشان‌ می‌دهد که جوک‌های آنلاین او اغلب می‌توانند در دنیای واقعی پیامدهای جدی‌ داشته باشند.

هفته گذشته گزارش شد که او به دلیل نوشتن پست‌های مکرر درباره دوج‌کوین، تحت بازرسی کنترلگر‌های بازار آمریکا است. آقای ماسک در پاسخ به این خبر گفت: «امیدوارم که این کار را بکنند! بسیار عالی خواهد بود.»

آقای ماسک در جواب این‌ که چرا این‌قدر در مورد این رمزارز توییت می‌کند گفت: «من عاشق سگ‌ها و میم‌ها هستم.» او در جلسه پرسش و پاسخ اخیر در کلاب‌هاوس نیز گفت که پست‌های او «تنها به قصد شوخی» به اشتراک گذاشته شدند و اضافه کرد: «سرنوشت، عاشق طنز و کنایه است.»

او گفت: «معمولا سرگرم‌کننده‌ترین نتیجه از همه چیز محتمل‌تر است و بی‌شک سرگرم‌کننده‌ترین و طنز‌آمیزترین نتیجه این خواهد بود که دوج‌کوین در آینده به واحد پول کره زمین تبدیل شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان