پناهجوی باردار افغان در یونان خود را به آتش کشید

بیش از شش هزار پناهجو در اردوگاه مهاجران در جزیره لسبوس زندگی می‌کنند

یک زن باردار افغان پس از آنکه تصور کرد درخواست پناهندگی‌اش در آلمان رد شده، خود را آتش زد - Anthi PAZIANOU / AFP

یک زن پناهجوی افغان که هشت ماهه باردار است در اردوگاه مهاجران در جزیره لسبوس یونان خود را به آتش کشید. او به بیمارستان منتقل شده است.

وزارت مهاجران یونان گفته است که این زن به بیمارستان برده و پس از درمان، مرخص شده است.

پلیس یونان به آژانس خبری فرانسه گفته است که این زن ۲۶ ساله، یکشنبه هفته پیش (۲۱ فوریه ۲۰۲۱) ابتدا دو کودک خود را از چادر بیرون برده و سپس به چادر بازگشته و خود را به آتش کشیده است.

ساکنان اردوگاه مهاجران لسبوس می‌گویند پلیس و آتشنشانان برای نجات این زن فورا دست به کار شدند.

بر اساس بیانیه بیمارستان لسبوس، این زن که هویتش افشا نشده است، پس از رد درخواست پناهندگی‌اش در آلمان، به بیماری روانی مبتلا شده است.

وزارت مهاجرت می‌گوید که در واقع درخواست پناهندگی او رد نشده و آلمان فقط از او خواسته است که تا زمان زایمان در یونان بماند؛ اما این مهاجر افغان نتوانسته است محتوای نامه مهاجرت را درک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زن و فرزند در شکمش از آتش‌سوزی جان سالم به در برده‌اند. حالا مقام‌های یونان در اداره شهر موتیلنه لسبوس، این زن را به اتهام آتش‌ زدن چادرش مورد پرس‌وجو قرار می‌دهند.  

بیش از شش هزار پناهجو از کشورهای مختلف از جمله ایران و افغانستان در اردوگاه موقتی جزیره لسبوس به سر می برند. این سکونتگاه موقت، پس از آتشسوزی در اردوگاه مخوف موریا، به سرعت در جزیره لسبوس برپا شد تا برای مهاجران سرگردان که در انتظار رسیدن به کشورهای اروپایی، راه مهاجرت در پیش گرفته و به یونان رسیده‌اند، سرپناهی باشد؛ اما ساکنان اردوگاه و فعالان امور مهاجرت، از شرایط بد زندگی در این اردوگاه، آن‌ هم در فصل زمستان انتقاد کرده‌اند.

همین سه‌شنبه هفته پیش، جسد یک کودک خردسال پناهجو پس از آتش‌سوزی، در اردوگاه دیگری در جنوب آتن پیدا شد. 

بیشتر از جهان