زن ۱۰۵ ساله مبتلا به کرونا: کشمش آغشته به مشروب نجاتم داد

«لوسیا دی‌کلارک» هر روز صبح ۹ کشمش آغشته به مشروب جین می‌‌خورد

کشمشی که در مشروب جین خوابانده شده به عنوان یک درمان خانگی برای آرتروز توصیه می‌شود - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

«لوسیا دی‌کلارک» ۱۰۵ ساله که ساکن نیوجرسی است درباره دلیل زنده‌ماندنش از بیماری کووید-۱۹ توضیح عجیبی می‌دهد.

این مادربزرگ در گفتگو به نیویورک تایمز گفت که عمر طولانی‌اش به دو عامل بستگی دارد؛ «دعا، دعا، دعا» و پرهیز از غذاهای فراوری شده (فست فود).

اما او برای بهبودی خود از ویروس کرونا به یک عادت شگفت‌انگیز اشاره می‌کند: او هر روز صبح ۹ کشمش طلایی رنگ آغشته به مشروب جین می‌‌خورد. او این عادت را در بیشتر ایام زندگی خود انجام داده است.

او در این گزارش توضیح می‌دهد: «یک شیشه را (از جین و کشمش) پرکنید و پس از ۹ روز، روزانه ۹ عدد از این کشمش‌‌ها را میل کنید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خوردن کشمشی که در مشروب جین خوابانده شده، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد عجیب نیست. این میان‌وعده به عنوان یک درمان خانگی برای آرتروز توصیه می‌شود، اما برخی باور دارند که تاثیرش تنها به دلیل خاصیت دارونمایی آن است.

خانم دی‌کلرک در سال ۱۹۱۶ در هاوایی و از پدر و مادر اسپانیایی و گواتمالایی به دنیا آمد. وی در طول زندگی خود، آنفولانزای اسپانیایی و همچنین هر دو دوره جنگ جهانی را پشت سر گذاشته است. او از سه شوهر و یک پسر خود طول عمر بیشتری داشته داشته است.

وی تنها ۱۰۰ ساله‌ای نیست که از ویروس کرونا جان سالم به در برده است. «خواهرآندره»، مسن‌ترین فرد شناخته شده در اروپا، در سن ۱۱۶ سالگی به ویروس کرونا مبتلا شد.

در بریتانیا «ماری نیکولاس» ۱۰۶ ساله هم تا کنون دو بار از ویروس کرونا جان سالم به در برده است، که البته وی عامل آن را ویسکی می‌داند نه مشروب جین.

© The Independent

بیشتر از زندگی