«کشتی‌کج» کاران علیه سازمان جهانی کشتی نمایشی

ده‌ها چهره باسابقه سبک کشتی نمایشی به دلیل وارد آمدن آسیب مغزی در جریان این مسابقات شاکی هستند

در این مسابقات شرکت دبلیو.دبلیو.ای حرکات را تدوین و طراحی می‌کند- Ethan Miller/Getty Images/AFP

روز چهارشنبه، گروهی از کشتی‌گیران فعال دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی از دبلیودبلیوئی (ورلد رسلینگ اینترتیمنت) به دادگاه عالی ایالات‌متحده شکایت کردند و مدعی هستند طی آسیب‌های مکرری که در مسابقات به سر آن‌ها وارد آمده، از آن‌ها حفاظت نشده است.

این شکایت در واقع درخواست تجدیدنظر در حکمی است که دادگاه عادی در سپتامبر پارسال صادر کرده و با بی‌پایه خواندن این شکایت‌ها یا طرح آن‌ها بعد از انقضای محدودیت‌ها، رای به برائت داده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، نزدیک به ۵۰ کشتی‌گیر حرفه‌ای سابق از جمله جیمی «سوپرفلای» اسنوکا، جوزف «رود وریور انیمال» لاورینایتیس، پل «مستر واندرفول» اورندورف ، کریس «کینگ‌کنگ باندی» پالیس و هری ماسایوشی فوجیوارا در این شکایت، دبلیو.دبلیو.ای را متهم کردند که از خطر آسیب دیدن سر کشتی‌گیران خبر داشته اما تدابیر حفاظتی کافی را در پیش نگرفته است.

به گزارش بلیچر، چاوو گررو جونیور، برایان کلارک، احمد جانسون، دیو هبنر، ارل هبنر، کن پاترا، شین داگلاس و مارتی جانتی از دیگر شاکیان هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از میان شکایت‌کنندگان، فوجیوارا، اسنوکا، پالیس و لاورینایتیس در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ درگذشتند و وکلای فوجیوارا و اسنوکا می‌گویند بعد از مرگ موکلانشان مشخص شده که دچار اختلال مغزی ضربه‌ای مزمن (سی.تی.ای) بوده‌اند و علت مرگ پالیس و لاورینایتیس هم اعلام نشده است. سایر شکایت‌کنندگان هم ادعا می‌کنند دچار زوال عقل و سایر بیماری‌ها شده‌اند؛ اما  دبلیو.دبلیو.ای که مقر آن در کانکتیکات است، اتهامات مطرح شده در این شکایت را کذب خوانده است.

اوایل ماه سپتامبر دادگاه استیناف بخش دوم ایالات‌متحده در نیویورک نیز بر حکم سال ۲۰۱۸ وانسا برایانت، قاضی فدرال کنَتیکِت، صحه گذاشت. در آن حکم آمده بود که شواهدی که نشان دهد شرکت دبلیو.دبلیو.ای می‌دانسته است ضربات وارده به سر در مسابقات به بروز سی.تی.ای در کشتی‌گیران منجر می‌شود، وجود ندارد.

شکایت‌کنندگان در شکایت خود آورده‌اند که مسابقات دبلیو.دبلیو.ای با مسابقات فوتبال و هاکی فرق دارد زیرا در این مسابقات شرکت دبلیو.دبلیو.ای حرکات را تدوین و طراحی می‌کند و بنابراین در صورت آسیب دیدن کشتی‌گیران، مستقیما مسئولیت دارد.

گزارش تکمیلی در وایر

© The Independent

بیشتر از ورزش