واکنش محترمانه کانر مک‌گرگور به خبر بازنشستگی حبیب نورمحمدوف

«مبارزه خوبی بود حبیب، من این راه را ادامه خواهم داد»

حبیب نورمحمدوف پس از پیروزی مقابل جاستین گیجی در بین هوادرانش در حالی که کمربند پیروزی را محکم در آغوش گرفته است -  Vasily MAXIMOV / AFP

کانر مک‌گرگور به خبر بازنشسته شدن حبیب نورمحمدوف از یو‌اف‌سی بعد از پیروزی او مقابل جاستین گیجی واکنش نشان داد و وعده داد که فعالیت حرفه‌ای خود را پی گیرد.

این مبارز روسی که عبدالمناف نورمحمدوف، پدر و سرمربی‌اش، پیش‌تر در سال جاری میلادی در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، در رقابت‌های «جزیره مبارزه» در ابوظبی مانند همیشه بر رقیب خود چیره بود و در راند دوم جاستین گیجی را چنان در قفل خود گرفتار کرد که او از حال رفت.

او سپس بازنشستگی خود را اعلام کرد و گفت که دیگر به رویارویی با مک‌گرگور برای بار دوم «علاقه‌مند» نیست، و کانر هم در شبکه‌های اجتماعی با رفتاری سنجیده و محترمانه به اظهارات این ورزشکار ۳۲ ساله واکنش نشان داد.

کانر نوشت: «مبارزه خوبی بود حبیب، من این راه را ادامه خواهم داد. همچنین بار دیگر مرگ پدرت را به تو و خانواده‌ات تسلیت می‌گویم و احترام خود را ابراز می‌دارم. با مهر و از صمیم قلب، خانواده مک‌گرگور.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حبیب گفت که مرگ پدرش نقشی کلیدی در تصمیم او برای بازنشستگی ایفا کرده است.

حبیب هنگام مصاحبه بعد از پیروزی در راند دوم با تسلیم کردن حریف که از طریق قفل مثلثی و از پادرآوردن او رخ داد، گفت: «خدا به من همه‌چیز داده است و با پدرم در کنارم، که عاشقش بودم، به مصاف همه می‌رفتم ... اما این آخرین مبارزه من بود. وقتی یو‌اف‌سی با من درباره مبارزه با جاستین تماس گرفت، با مادرم صحبت کردم. به او قول دادم که این آخرین مبارزه من خواهد بود و وقتی به مادرم قول داده‌ام، باید به آن وفادار باشم.»

او افزود: «می‌خواهم از لورنزو (فرتیتا)، دانا (وایت)، و هانتر (کمپبل) تشکر کنم. از همه تیم یو‌اف‌سی، و تمام افراد سراسر دنیا متشکرم. جاستین از تو هم خیلی ممنونم، تو خیلی کمکم کردی. می‌دانم که مرد بی‌نظیری هستی. چیزهای زیادی درباره تو می‌دانم.»

او گفت: «به والدین خود نزدیک بمان، چرا که هیچ کس از فردای خود باخبر نیست. خطاب به هم‌تیمی‌های خود: عاشق همه‌تان هستم. امروز آخرین مبارزه من در یو‌اف‌سی بود. این آرزوی پدرم بود. دیگر چه؟ کانر مک‌گرگور و داستین پوریر در ژانویه به مصاف هم خواهند رفت. من هر دوی آنها را در رقابت از پا درآورم، این رقابت برایم جالب نیست ...»

حبیب با سابقه بدون شکست ۲۹ - ۰ از ورزش‌های رزمی بازنشسته می‌شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش