بیش از نیمی از جمهوریخواهان می‌خواهند ترامپ به رهبری حزب ادامه دهد

اکثریت رای‌دهندگان جمهوریخواه از تشکیل حزب سوم جدید حمایت می‌کنند

دونالد ترامپ هنگام عبور از خیابان‌های غرب پالم‌پیچ با استقبال هوادارانش مواجه شد، ۱۵ فوریه ۲۰۲۱-OE RAEDLE /Getty Images via AFP

طبق یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه می‌گویند آمریکا به یک حزب سوم نیاز دارد.

نظرسنجی تازه انتشاریافته موسسه گالوپ، نشان داده که شمار رای‌دهندگان جمهوری‌خواهی که فکر می‌کنند ایالات متحده برای نمایندگی بهتر منافع مردم آمریکا، به یک حزب سوم نیاز دارد، افزایش یافته است.

طبق این نظرسنجی، بین ۶۳ تا ۷۰ درصد از جمهوری‌خواهان، از یک حزب جدید حمایت کردند. در ماه سپتامبر، تنها ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان چنین ایده‌ای داشتند.

نتایج این نظرسنجی به نظر می‌رسد که پاسخ مستقیمی باشد به شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و برداشت حامیان او مبنی بر این‌که جمهوری‌خواهان برای پیشبرد ادعاهای اشتباه او درباره این که شکست او نتیجه تقلب گسترده بود، به اندازه کافی کار نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز گزارش داد که بیش از ۱۲۰ جمهوری‌خواه هفته گذشته به شکل مجازی ملاقات کردند تا درباره تشکیل یک حزب سوم راست-میانه گفت‌وگو کنند تا مقابل جنبش راست افراطی آقای ترامپ قرار گیرد. با این حال، چند جمهوری‌خواه برجسته، از جمله لیز چینی، عضو مجلس نمایندگان، به خبرگزاری رویترز گفت که پس از بحث، چنین اقدامی غیر قابل دفاع به نظر می‌رسد.

همزمان، رای‌دهندگان ترامپ از چندین ایالت جمهوری‌خواه در حال انشعاب و تشکیل «احزاب میهن‌پرست» هستند تا قبل از هر چیز وفاداری خود را به رییس‌جمهور سابق نشان دهند.

علاوه بر مطالبه یک حزب جدید، ۶۸ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که ترجیح می‌دهند آقای ترامپ ریاست حزب را برعهده داشته باشد و بیشتر مایل بودند که حزب جمهوری‌خواه محافظه‌کارتر شود.

احزاب افراطی جمهوری‌خواه در گذشته مورد آزمون قرار گرفته‌اند؛ مثلا «تی پارتی»‌ جمهوری‌خواهان، به عنوان یک گروه شورشی آغاز شد که در تلاش برای سوق دادن بیشتر حزب به سمت راست، ارزش‌های سنتی جمهوری‌خواهی را به چالش کشید.

این گروه هرگز به یک حزب سوم قابل قبول تبدیل نشد، اما در عوض جذب حزب بزرگتر جمهوری‌خواه و منجر به انتخاب مسئولان منتخب بیشتری شد که به جای اهداف سیاست‌گذاری محافظه‌کارانه سنتی جمهوری‌خواهان، بر موضوعات جنگ فرهنگی متمرکز شدند.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که جمهوری‌خواهان تنها حامیان یک حزب جدید سوم نبودند؛ تنها ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، فارغ از حزب متبوع خود، گفتند که معتقدند احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات به اندازه کافی نگرانی رای‌دهندگان را نمایندگی نمی‌کنند.

در مقایسه با سوال مشابهی که موسسه گالوپ در ماه سپتامبر پرسیده بود، اکنون شمار کسانی که از حزب سوم حمایت کرده‌اند، پنج درصد افزایش نشان داده و به ۶۲ درصد رسیده است.

رای‌دهندگان مستقل با اکثریت آرا از تشکیل حزب سوم حمایت می‌کنند، و ۷۰ درصد از آنان گفتند که از گزینه جایگزینی برای نظام دو حزبی فعلی حمایت می‌کنند.

© The Independent