ایلان ماسک، پوتین را به «کلاب‌هاوس» دعوت کرد

«صحبت با شما برای من افتخار بزرگی خواهد بود»

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس- REUTERS/Hannibal Hanschke/File Photo

ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین دعوت کرده است تا در برنامک صوتی «کلاب‌هاوس» مشترک شود.

مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس، با ارسال یک پیام توییتری به رئیس ‌جمهوری روسیه از او دعوت کرد تا در این برنامک که امکان گفت‌وگو درباره موضوعات مختلف را به کاربران می‌دهد، مشترک شود.

ماسک در توییت خود حساب رسمی ریاست جمهوری کرملین را «تگ» کرد و نوشت: «دوست دارید برای گفت‌وگو با من به کلاب‌هاوس ملحق شوید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ثروتمندترین مرد جهان در توییت بعدی نوشت: «صحبت با شما برای من افتخار بزرگی خواهد بود.»

آقای ماسک از بزرگترین حامیان این برنامک پادکست زنده جدید است.

او ماه گذشته در برنامه کلاب‌هاوس با ولادیمیر تنف، مدیرعامل برنامک سرمایه‌گذاری رابین‌هود، درباره پدیده‌ جدید گیم‌استاپ گفت‌وگویی جنجالی داشت.

محبوبیت این برنامک پرطرفدار که گفته می‌‌شود در آینده رقیب غول‌های شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و اسنپ‌چت خواهد بود، تا حدودی به دلیل ابراز علاقه‌ آشکار آقای ماسک به آن در توییتر بوده است.

افراد مشهور، از جمله اپرا وینفری و مارک زوکربرگ، به آن پیوسته‌اند.

. @ KremlinRussia_E دوست دارید برای گفت‌وگو در کلاب‌هاوس به من ملحق شوید؟

اما کلاب‌هاوس، که تنها مختص کاربران آیفون است، به دلیل آن ‌که تنها با دعوت دیگران قابل دسترسی است، بدین معنا که می‌شود از ورود آزادانه افراد به آن جلوگیری کرد، با انتقاداتی نیز روبه‌رو شده است.

آقای ماسک هفته گذشته در توییتر خود اعلام کرد که با کانیه وست گفت‌وگویی خواهد کرد. این کارآفرین میلیاردر گفت: «احتمالا بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.»

بر اساس گفته شرکت تحلیلی اپ انی، برنامک کلاب‌هاوس بیش از ۵ میلیون بار بارگیری و نصب شده است و ارزش آن شرکت مستقر در سانفرانسیسکو اخیراً یک میلیارد دلار بوده است. طبق گزارش‌ها، ارزش آن در زمانی که تنها ۱۵۰۰ کاربر داشت، به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

روزنامه ایندیپندنت برای توضیحات بیشتر در این باره با دولت روسیه تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان