ادعای فرمانده سپاه درباره ائتلاف «قدرت‌های عالم» علیه انقلاب اسلامی

حسین سلامی می‌گوید آموزه‌های علی خامنه‌‌ای باعث شده است که سپاه در هیچ صحنه‌ای بازنده نباشد

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران- ATTA KENARE / AFP

امروز، شنبه ۲۵ بهمن‌ماه، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که برای فرماندهان نیروها، سپاه‌های استانی و سازمان حفاظت اطلاعات سپاه سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر آن که تشکیل «حاکمیت الهی روی زمین» از وظایف مهم سپاه است، ادعا کرد، «به دلیل افق بلند و آرمان‌های انقلاب اسلامی که حاکمیت مستضعفان و محو استکبار  را در خود داشت،  قدرت‌های عالم تمام جبروت و شوکت شیطانی خود را به کار گرفتند تا از ظهور این قدرت جدید و الگو و مدل الهام بخش جلوگیری کنند.»

حسین سلامی که شهره است به «غلوگویی»، با بیان این ادعا که «هیچ صحنه‌ای برای سپاه بن‌بست ندارد»، گفت که «هنر سپاه شکستن قدرت‌های استکباری» است و با تدابیر علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌‌های  وی درباره «فرمول‌های غلبه» بر دشمنان، سپاه در «هیچ صحنه ای شکست نمی‌خورد.»

حسین سلامی بدون اشاره مستقیمی به درگیری نیروهای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها، افزود: «جنگ‌های  بزرگ ما باقی است و دشمن همچنان وجود دارد و هرچند پژمرده شده است، اما هنوز خطرناک بوده و  نمی‌خواهد شکست را بپذیرد.»

فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تمرکز بر اهمیت وجود سازمان اطلاعات سپاه، این نهاد امنیتی را «مقوم روح و معنای سپاه» دانست. به گفته حسین سلامی، «اطلاعات حیاتی‌ترین سرمایه نهاد قدرتمندی مانند سپاه است.» 

تاکید فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ایران بر اهمیت سازمان اطلاعات سپاه در روزهایی که انتقادات وزارت اطلاعات در جریان ترور فخری‌زاده به آن نهاد صریح و علنی شده است، قابل توجه است. 

چندی پیش، محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که وزارت‌خانه تحت امرش از پیش درباره احتمال ترور قریب‌الوقوع فخری‌زاده اطلاع داده بوده است، اما به دلیل آن که کار اطلاعاتی در نیروهای نظامی از حوزه اختیارات این وزارت‌خانه خارج بوده است، موفق به پیشگیری از ترور نشده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به زعم بسیاری، تاکید وزارت اطلاعات بر نهادهای موازی امنیتی در ایران است که موجب شده است تا نفوذ به دستگاه اطلاعاتی کشور بیشتر رخ دهد. با این حال، حسین سلامی در حرف‌های امروز خود از از تلاش‌ها و مجاهدت‌های فرماندهان و کارکنان سازمان حفاظت اطلاعات سپاه قدردانی و تجلیل کرده است.

در سال‌های گذشته پرونده‌های امنیتی بسیاری با نام سازمان اطلاعات سپاه گره خورده است؛ از پرونده فعالان محیط زیست گرفته تا برخی از دستگیری‌های اخیر در شهرهای کردنشین کشور. در برخی از این پرونده‌ها اختلاف‌نظرهای جدی میان مقامات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درگرفت. شاید بارزترین آن‌ها، پرونده فعالان محیط زیست بود که در نهایت، شدت اختلاف‌نظرها درباره آن، کار را به آنجا رساند که گزارش‌هایی درباره ورود مستقیم علی خامنه‌ای به این پرونده منتشر شد.  

سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از یک تاکتیک این نهاد برای مقابله با دشمنان هم نام برد؛ «ابهام سازی». فرمانده سپاه پاسداران مدعی شد که «دشمن نباید کرانه‌های قدرت ما را ببیند؛ ابهام سازی برای دشمن بخشی از قدرت ما است.»

فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ایران درباره روش «ابهام‌سازی» هم با ذکر مثالی توضیح داد که «اگر امروز  قدرت نیروهای هوافضا، دریایی و زمینی ما دست نخورده باقی مانده و دشمن نمی‌تواند اجزا و ارکان و گسترش این قدرت را ببیند، محصول این است که بین فرماندهی، حفاظت و تک‌تک پاسداران عزم و اراده جدی در صیانت از سپاه  وجود دارد.»

سلامی البته سپس تاکید کرد که «هر چند گاهی برای ایجاد بازدارندگی و دقیق کردن محاسبات دشمن در رزمایش‌ها یا مصاحبه‌ها، بخش‌هایی از قدرت‌مان را نشان می‌دهیم.»