فرمانده سپاه در شرایط آماده‌باش نظامی از جزیره ابوموسی بازدید کرد

نگرانی از برخورد نظامی بین ایران و آمریکا در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در بالاترین سطح ممکن است

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی از جزیره بوموسی بازدید کرد – عکس از سپاه نیوز

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی از جزیره بوموسی بازدید کرد و گفت که «در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم.»

در پی بالاگرفتن تنش بین تهران و واشنگتن، فرمانده کل سپاه پاسداران از یگان‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات نظامی مستقر در جزیره ابوموسی بازدید کرد و به ارزیابی آمادگی‌های دفاعی و رزمی آنان پرداخت.

سرلشکر حسین سلامی درباره راهبرد دفاع دریایی سپاه در دفاع از جزایر سه‌گانه به‌ویژه ابوموسی گفت: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پیشانی دفاعی ما در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای است.

در همین رابطه رسانه‌های داخلی به نقل از سلامی نوشتند: «امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی‌های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا انشاالله از نزدیک با آمادگی‌های مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم.»

او در مورد وضعیت نیروی دریایی سپاه نیز تأکید کرد که سپاه از مین‌های هوشمند زیردریایی انبوه و تولید شده در این نیرو که از قابلیت‌های عملیاتی فوق‌العاده برخوردار است: «این امکانات در کنار قابلیت رهایی بمب‌های هوشمند، از فراز آسمان توسط پرنده‌های با سرنشین و یا بدون سرنشین که قادر است اهداف متخاصم در عمق دریا را منهدم کند.»

وی همچنین درباره واکنش ایران به برخورد نظامی افزود: «هر عملی که از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طی روزهای اخیر و با بالاگرفتن تنش بین ایران و ایالات متحده آمریکا، دو طرف بارها یکدیگر را تهدید کردند. این در حالی است که ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا گفته است که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. بااین‌حال پس از آنکه نیروهای به نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در عراق، به نیروهای آمریکایی حمله کردند، ایالات متحده اعلام کرد که با هر برخوردی شدیداً مقابله می‌کند.

بمب‌افکن‌های استراتژیک بی -۵۲ آمریکا روز چهارشنبه و برای دومین بار در یک ماه گذشته با هدف بازداشتن ایران از هرگونه حمله احتمالی به اهداف آمریکا یا متحدان آن در خاورمیانه، بر فراز خلیج‌فارس پرواز کردند.

در عین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجشنبه ۱۱ دی‌ماهی اعلام کرد که تنها ناو هواپیمابری را که در منطقه خاورمیانه دارد به خانه برخواهد گرداند. آسوشییتدپرس نوشت که این تصمیم ممکن است بازتاب شکافی در میان رهبران نظامی آمریکا در مورد این موضوع باشد که ایران در روز‌های پایانی دولت ترامپ، تهدیدی فزاینده به شمار می‌آید یا نه.

تنش‌ها از زمان حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد افزایش یافت. در تاریخ ۱۷ نوامبر، راکت‌هایی به سفارت ایالات متحده در بغداد پرتاب شدند که گروه مسلحی به نام اصحاب الکحف در عراق مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

سی‌ان‌ان روز جمعه ۱۲ دی ماه به نقل از یک مقام مطلع آمریکایی گزارش داد که ایران در روزهای گذشته سطح آماده‌باش نیروهای خود را در خلیج فارس  را افزایش داده است.