فیلمی تکان‌دهنده از زندگی پر فراز و نشیب ستاره‌ای جنجالی

«رفتار رسانه‌ها با بریتنی از روز اول کار حرفه‌ای او، نفرت‌انگیز بود»

پدر بریتنی اسپیرز، کنترل دارایی‌های او را از سال ۲۰۰۸ در دست گرفته است - Kevin Winter/AFP

هیلی ویلیامز و سام اسمیت از جمله ستارگانی هستند که پس از تماشای فیلم «بریتنی اسپیرز در قاب» مستندی جدید درباره این خواننده پاپ، واکنش نشان داده‌اند. 

«بریتنی اسپیرز در قاب»، که شنبه ششم فوریه از شبکه اف‌اکس در ایالات متحده پخش شد، پروژه مشترک جیسون استالمن، سام دانیک و استفانی پریس، خبرنگارهای نیویورک‌تایمز، با کن دراکرمن، بنکس تارور و مری رابرتسون، از شرکت تولید تلویزیونی «لفت/رایت» است. 

این فیلم کارنامه حرفه‌ای اسپیرز و جنبش #آزادی‌بریتنی را بررسی می‌کند که علیه نحوه نظارت و کنترل دارایی‌های و زندگی او کارزار می‌کند. 

ویلیامز، خواننده پارامور و هنرمند انفرادی، گفت که بحث‌های کنونی درباره آگاهی از سلامت روان، بدون موشکافی وضعیتی که اسپیرز در سال ۲۰۰۸ تحمل کرده است، میسر نیست. ویلیامز در توییتی نوشت: «مستند لعنتی بریتنی اسپیرز در قاب. امروز هیچ هنرمندی مجبور به تحمل شکنجه‌ای که رسانه‌ها/جامعه/زن‌ستیزهای تمام‌عیار بر او تحمیل کرده‌اند، نیست.»

«گفت‌وگوهای کنونی درباره آگاهی از سلامت روان، بدون بهای هولناکی که او بابتش پرداخت کرده، میسر نمی‌شد.» سم اسمیت، هفتم فوریه ۲۰۲۱

سام اسمیت خواننده، ضمن موافقت با ویلیامز، توییت او را بازنشر کرد و علامت انگشتی که بالا را نشانه رفته، زیر پیام ویلیامز منتشر کرد. با این حال، بینندگان دیگر استدلال کردند که پیشرفت کافی حاصل نشده است. 

یک نفر نوشت: «فکر نمی‌کنم چیز زیادی یاد گرفته باشیم. مبحث سلامت روان عمدتا در همان جای سابق خود قرار دارد و او کماکان تحت همان قیمومت مالی و دارایی‌هایش است. مشکل پاپاراتزی‌ها کماکان حل نشده اما بخش بزرگی از آن اکنون به شبکه‌های اجتماعی منتقل شده که در آن جا شما می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز به نظرات نفرت‌انگیز زن‌ستیز دسترسی داشته باشید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتنی پیر، منتقد موسیقی نوشت: «رفتار رسانه‌ها با بریتنی از روز اول کار حرفه‌ای او، نفرت‌انگیز بوده است. او یک کودک بود. آن‌ها او را جنسیت‌زده کردند و بعد همزمان شروع کردند به تحقیر او.» لیز فیر موزیسین، نیز گفت که فیلم مستند فوق، «گزنده» است. 

او گفت: «مردها بیش از ده سال کنترل امور مالی زنی را دارند که خودش پول خودش را درآورده است. آیا دیده‌ایم که مادرها قیم مالی پسرانشان شوند که ستاره پاپ شده‌اند، و رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی دارند؟ خیر.» سپس افزود: «همبستگی در دهه ۱۹۹۰: شرم‌افکنی حیرت‌آور بر زنان، آن هم وقتی که آن چه رخ می‌داد، این رویکرد را پس می‌زد.» 

شماری دیگر از بینندگان نیز، این مستند را «شوکه‌کننده» و «ناراحت‌کننده» توصیف کردند. 

از سال ۲۰۰۸ و وقتی که بریتنی اسپیرز به یک مرکز پرستاری روانی سپرده و حق دیدار با فرزندانش از او گرفته شد، پدرش جیمی اسپیرز، کنترل دارایی‌های او را در دست گرفت. جیمی اسپیرز و یک وکیل، تحت قانون قیمومت مالی، حقوق قانونی نظارت و تصمیم‌گیری درباره امور مالی، سلامت، تنظیمات تجاری و زندگی شخصی او را دارند. 

بریتنی اسپیرز در قاب اکنون در تلویزیون اف‌اکس آمریکا قابل دسترس است. تاریخ انتشار آن در بریتانیا هنوز اعلام نشده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر