چرا مایلی سایرس وسط ترانه فریاد زد: بریتنی دوستت داریم؟

در طول سیزده سال گذشته، اسپیرز پس از چندین مورد علنی فروپاشی عصبی، تحت قیمومت پدرش به سر می‌برده است

مایلی سایرس، خواننده و بازیگر آمریکایی- Rodriguez/Getty Images for dick clark productions/AFP

مایلی سایرس، خواننده و بازیگر آمریکایی در شوی «تیک تاک تِیل گِیت» که پیش از بازی فوتبال آمریکایی «سوپر بُول‌» برگزار شد، علنا با بریتنی اسپیرز ستاره موزیک پاپ اعلام همبستگی کرد.  

سایرس در نیمه خواندن ترانه معروف سال ۲۰۰۹‌ خود، «پارتی در آمریکا» فریاد زد: «بریتنی دوستت داریم.» 

مایلی سایرس به جمع دیگر اشخاص پرنفوذی پیوست که به دنبال پخش مستندی در روز ۵ فوریه پیرامون قیمومت دارایی و امور خصوصی بریتنی اسپیرز، به حمایت از این خواننده ۳۹ساله برخاستند. 

این مستند که در سکوی «هولو» پخش شد، به زندگی حرفه‌ای، روابط و رویدادهایی می‌پردازد که به صدور حکم سال ۲۰۰۸ دادگاه پیرامون کنترل قانونی دارایی‌ها و زندگی خصوصی اسپیرز به دست پدرش انجامید. در طول سیزده سال گذشته، اسپیرز پس از چندین مورد علنی فروپاشی عصبی، تحت قیمومت پدرش به سر می‌برده است. 

این مستند همچنین به جنبش #فری بریتنی (بریتنی را آزاد کنید) اشاره می‌کند که به دنبال تقاضای بریتنی برای پایان دادن به قیمومتش از طرف پدر در سال ۲۰۲۰ و جایگزین کردن او با شخص سومی در شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است. 

سارا جسیکا پارکر، بازیگر سینما، مگان مک کین، ستون‌نویس آمریکایی و بت میدلر ترانه‌سرا و خواننده در توییت‌هایی از جنبش #فری بریتنی حمایت کردند. 

هِیلی ویلیامز و سَم اسمیت هم در میان شخصیت‌های پرنفوذی‌اند که به مستند یادشده واکنش نشان داده‌اند. 

ویلیامز گفت که بحث روز در مورد آگاهی از سلامت روان بدون بررسی مصائبی که بریتنی در سال ۲۰۰۸ با آن روبه‌رو شد، به جریان نمی‌افتاد.  

خانم ویلیامز در توییتی گفت: «خدای من، مستند توطئه علیه بریتنی. امروز هیچ هنرمندی آن شکنجه‌ای را که رسانه‌ها، اجتماع و زن‌گریزها علیه او اعمال کردند، تحمل نمی‌کند.»

«تعامل پیرامون آگاهی نسبت به سلامت روان، از نظر فرهنگی در این مرحله ن‌بود اگر بریتنی بهای آن را نمی‌پرداخت.» 

سام اسمیت خواننده، این توییت را مجدد به اشتراک گذاشت و کلوئه کارداشیان گفت: «من برای ملکه بریتنی دعا می‌کنم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی