هزینه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلاری «خط» در شهر هوشمند عربستان

خط، یا لاین، یک مسیر کمربندی ۱۷۰ کیلومتری در شهر هوشمند نئوم در سواحل دریای سرخ است

شاهزاده محمد بن سلمان در مراسم افتتاحیه طرح خط: این انقلابی در شهرسازی است برای انسان‌ها-BANDAR AL-JALOUD / SAUDI ROYAL PALACE / AFP

رییس صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد هزینه احداث زیرساخت طرح عظیم «خط» در شهر جدید هوشمند «نئوم» بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری العربیه، یاسر الرمیان این مطلب را در نخستین جلسه چهارمین نشست «ابتکارات سرمایه‌گذاری آینده» مطرح کرد؛ نشستی که ۸ هزار تن از ۹۴ کشور در آن حضور دارند.

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح خط، که هدفش بهره‌برداری از انرژی پاک و حفظ محیط زیست است، گفت «این انقلابی در شهرسازی است برای انسان‌ها.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از پروژه‌های مدرن و بلندپروازانه دولت عربستان، احداث شهر هوشمند نئوم است که با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» آن کشور و سرمایه‌گذاری خصوصی  انجام خواهد شد.

عملیات احداث این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری در پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد.

آقای الرمیان در نشست امروز طرح خط را یک «ایده انقلابی» توصیف کرد که هدف آن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و رساندن آلاینده‌های زیست‌محیطی به صفر است، که طراحی شهری را دگرگون می‌کند.

خط، یا لاین، یک مسیر کمربندی ۱۷۰ کیلومتری در شهر هوشمند نئوم در سواحل دریای سرخ است که در آن جاده و خودرو وجود نخواهد داشت و طراحی آن به طور کامل با محیط زیست هماهنگی دارد.

بیشتر از جهان