شیرشاه، سریع‌ترین فروش‌ بازسازی تاریخ دیزنی

با این شتاب، فیلم جدید دیزنی نیازی نخواهد داشت در انتظار شاه شدن بماند

Alberto E. Rodriguez / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شیرشاه فقط سه روز پس از اکران رکورد فروش را که تاکنون متعلق به هری پاتر بود شکست.

بازسازی زنده‌نمایی این انیمیشن کلاسیک به کارگردانی جان فاورو، مقام اول را در میان تمام فیلم‌های بازسازی شده دیزنی کسب کرده و تا کنون ۵۳۱ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است.

فروش آن در آمریکا، شاهد درهم شکستن رکورد هری پاتر و یادگاران مرگ بود. شیرشاه با ۱۹۲ میلیون دلارفروش، رکورد ۱۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری هری پاتر را در نیمه دوم ژوییه شکست.

این موفقیت همچنین فیلم را به سریع‌ترین فروش‌ اکران تمام زمان‌ها تبدیل می‌کند، و به آسانی از رکورد ۱۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری که متعلق به دیو و دلبر بود می‌گذرد.

این میزان فروش، شیرشاه - با صدای دونالد گلاور، بیانسه و سث روگن – را هفتمین فیلم پرفروش بزرگسال تاریخ و بزرگترین اکران یک فیلم دیزنی در آیمکس می‌کند. خبر خوب دیگر برای دیزنی است که در پی اعلام فیلم‌های استودیوهای ماروِل که در سه سال آینده اکران خواهد شد، مشخص شد که انتقام‌جویان: بازی پایانی، سرانجام رکورد فروش آواتار را شکست.

همچنین علاء‌الدین به کارگردانی گای ریچی، با در نظر گرفتن فروش فوق‌العاده اش - نزدیک به یک میلیارد دلار- ثابت کرد که پر فروش‌ترین فیلم تمام تاریخ برای دیزنی بوده است.

با احتساب فروش فیلم داستان اسباب بازی ۴، فروش بین‌المللی دیزنی تا کنون ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی