زین‌الدین زیدان به کرونا مبتلا شد

این سومین بحران سرمربی فرانسوی رئال در دور دوم مدیریت او در رئال مادرید است

باشگاه رئال‌مادرید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جواب آزمایش کووید زین‌الدین زیدان، سرمربی این تیم، مثبت شده است-OSCAR DEL POZO / AFP

باشگاه رئال‌مادرید با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که جواب آزمایش کووید-۱۹ زین‌الدین زیدان، سرمربی این تیم، مثبت شده است. این باشگاه در مورد علایم بیماری سرمربی خود و نتایج آزمایش‌ سایر بازیکنان این تیم، اطلاعاتی ارایه نکرده است.

تیم رئال‌مادرید در جدول رده‌بندی لیگ با هفت امتیاز عقب‌تر از تیم اتلتیکو مادرید، در رده دوم قرار دارد و روز شنبه بدون حضور زیدان در مقابل تیم آلاوس به زمین خواهد رفت.

این سومین بحران سرمربی فرانسوی رئال در دور دوم مدیریت او در مادرید است و بازیکنان او پس از شکست در مقابل تیم ضعیف‌تر آلکویانو، باید بار دیگر مقابل تیم آلاوس بازی کنند. این شکست در وقت‌اضافه بازی روز چهار‌شنبه با نتیجه‌ ۱-۲ در مقابل تیمی رده سومی و نیمه‌حرفه‌ای‌ بود و پس از شکست در مقابل تیم آتلتیکو بیلبائو در سوپرجام فوتبال اسپانیا با نتیجه‌ی ۱-۲ اتفاق افتاد و به پیروزی قهرمانان سال گذشته‌ لالیگا در پنج بازی آخر آن‌ها در همه مسابقات منجر شد.

زیدان که بهتر از هر کس به فشار‌های وارده بر تیم رئال آگاهی دارد، اوایل این هفته تمام تلاش خود را به کار بست تا شکست در مقابل آلکوایانو را بی‌اهمیت جلوه دهد و اصرار داشت که تیم او نباید احساس شرمندگی کند. او قول داد که بازیکنانش به خاطر این شکست، جایگاه خود را از دست نخواهند داد.

رسانه‌های اسپانیایی اما چندان خویشتن‌داری از خود نشان ندادند. روزنامه مارکا روی جلد خود نوشت: «هیچ‌کس نمی‌تواند از این نابسامانی فرار کند». روزنامه دیلی هم آن را یک «ننگ» خواند و افزود که جایگاه زیدان تحت تاثیر قرار گرفته است.

این سرمربی فرانسوی، کمتر از دو ماه پیش هم پس از شکست در مقابل تیم‌های آلاوس و شاختار دونتسک در همین موقعیت قرار گرفت که با پیروزی بازیکنانش در پنج مسابقه‌ لیگ، برطرف شد. او در سپتامبر ۲۰۱۹ هم به دلیل شکست سنگین مقابل تیم پاریس سن ژرمن با انتقادات شدیدی روبرو شد اما برای هدایت تیم رئال به مقام قهرمانی اسپانیا، از این توفان گذر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئال‌مادرید با چهار امتیاز پس از رقیب همشهری خود، تیم اتلتیکو مادرید که با چهار امتیاز و دو بازی بیشتر اول است، در رده دوم جدول رد‌ه‌بندی قرار دارد. آن‌ها پنجشنبه به ایبار می‌روند و روز یکشنبه میزبان تیم والنسیا خواهند بود. بارسلونا هم بدون لیونل مسی با تیم الچه دیدار خواهد داشت.

صعود دوباره تیم رئال برای کاهش موج فشار‌های اخیر بر روی زیدان بعید به نظر نمی‌رسد اما انتقادات نسبت به تیم مدیریتی او، به ویژه ایمان نداشتنش به بازیکنان جوان و کم‌تجربه‌تر، رو به افزایش است.

لوکا یوویچ، پس از ۱۸ ماه حضور کنار زیدان، به‌تازگی به تیم آینتراخت فرانکفورت بازگشت و در دو بازی به‌اندازه تمام گل‌هایی که برای تیم رئال به ثمر رسانده بود، گلزنی کرد. سرخیو رگیلون، اشرف حکیمی و جیمز رودریگز نیز پس از خروج از این تیم شکوفا شدند.

بنا به گزارش رسانه‌های اسپانیایی، میدفیلدر مارتین اودگارد به دلیل ضعف تیم تحت هدایت زیدان، به دنبال جابه‌جایی موقت است. ۱۱ بازیکن قوی این تیم در شکست دادن رقبای خود همچنان موفق عمل می‌کنند اما بازیکنانی چون لوکا مودریچ، تونی کروس، کاسمیرو و سرخیو راموس که به ندرت فرصت استراحت دارند، با گذشت زمان آسیب می‌بینند.

فرناندو مورینتس، مهاجم پیشین رئال، در رادیو کادناکوپه گفت: «به نظر می‌رسد که فصل بسیار تیره‌ای در راه است. زیدان نمی‌تواند کل فصل را تنها با ۱۱ بازیکن سر کند.»

گزارش‌های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از ورزش