زیدان و رئال مادرید امیدوار به ادامه فصل

به نظر می‌رسد که تیم فوتبال رئال مادرید نیاز به تغییرات اساسی بیشتری دارد

زیدان سرمربی رئال مادرید - OSCAR DEL POZO / AFP

زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی و موفق تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا، در مصاحبه اخیر خود با نشریات ورزشی ابراز امیدواری کرده است که در سال جدید، تیم عملکرد بهتری در مسابقات خواهد داشت. زیدان که تاکنون موفق شده است به همراه تیم رئال ۲ قهرمانی در لیگ اسپانیا و۳  قهرمانی در اروپا کسب کند، امسال نمایش متزلزلی از خود نشان داده است. 

شروع ضعیف رئال در لالیگا و بازی‌های ناامید کننده آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا تا جایی پیش رفت که به نظر می‌رسید او از سمتش نیز برکنار خواهد شد. در واقع، می‌توان گفت که حکم ابقای او، در بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل مونشن گلادباخ صادر شد که با پیروزی و صعود تیم او به مرحله حذفی همراه بود. 

تیم زیدان که این فصل نتوانسته خریدهای کارآمدی داشته باشد، با مشکلاتی نیز همراه بوده است. مصدومیت‌های فراوان ادن هازارد که زیدان روی وی حساب ویژه‌ای باز کرده بود و مبلغ زیادی نیز که برای به خدمت گرفتنش از چلسی پرداخت کردند، از جمله مشکلات مزبور بود. او حتی در زمان بازی برای رئال، هنوز نتوانسته بازی‌های درخشان خود را به نمایش بگذارد. به نظر می‌رسد که تنها نقطه عطف تیم رئال در این فصل از رقابت‌ها، کاپیتان راموس و کریم بنزما هستند که عملکردشان در طول فصل دچار تغییر نشده است. با این همه، به نظر می‌رسد که تیم فوتبال رئال مادرید نیاز به تغییرات اساسی بیشتری دارد. جذب بازیکنان جدید و شاخص در دنیای فوتبال می‌تواند تیم فوتبال رئال را به اوج بازگرداند؛ همان طور که سال‌ها قبل شاهد بزرگان وستارگانی همچون خود زیدان، روبرتو کارلوس، رونالدوی برزیلی، لوئیس فیگو، کاکا و کریستیانو رونالدو بودیم، و به همین دلیل هم به آنها لقب کهکشانی داده شده است. نداشتن چنان بازیکنان مشابهی در تیم، کار را برای زیدان دشوار کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که تیم فوتبال رئال مادرید در صدد است که در نقل و انتقالات زمستانی، دیوید آلابا را از بایرن مونیخ به خدمت بگیرد. این اقدام شاید بتواند تیم رئال را در خط دفاعی مستحکم‌تر کند. زیدان نیز که تا پایان سال ۲۰۲۲ با تیم رئال قرداد دارد، از آینده کاری خود بی‌اطلاع است. او امیدوار است علاوه بر این چهار سال که هدایت رئال را در اختیار داشته است، بازهم بتواند سال‌های طولانی در این تیم بماند. 

تیم فوتبال رئال که هم اکنون پشت سر اتلتیکو مادرید، دیگر تیم مادریدی، در رده دوم با ۳۳ امتیاز و۲ بازی بیشتر قرار دارد و چشم به روزهای پیش رو دارد، امیدور است که در سال جدید و با برگشتن ادن هازارد به اوج، بتواند جام دیگری را نیز تصاحب کند. 

رقابت‌های لالیگای اسپانیا امروز، دوم ژانویه، مجدداً آغاز می‌شود.  در حساس‌ترین بازی امشب، تیم فوتبال رئال مادرید در هفته هفدهم  به مصاف تیم سلتاویگو خواهد رفت.

بیشتر از ورزش