بازدید بیش از ۴۰ میلیون نفر از ویدیوی ناوالنی

ناوالنی ادعا می‌کند پوتین در ساحل دریای سیاه کاخ دارد

میلیون‌ها نفر از ویدیوی منتشر‌شده به وسیله ناوالنی را که در آن ادعا می‌کند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با استفاده از وجوه غیرقانونی، در ساحل دریای سیاه برای خود کاخی چند میلیارد دلاری ساخته است، بازدید کردند.

این ویدیو روز سه‌شنبه، یعنی دو روز پس از بازگشت ناوالنی به مسکو و زندانی شدن او به مدت ۳۰ روز، توسط تیم آقای ناوالنی منتشر شد.

آقای ناوالنی در این ویدیو ادعا می‌کند كه این ملک، یک میلیارد پوند (۱.۳۵ میلیارد دلار) هزینه داشته و این مبلغ «با بزرگترین رشوه‌ تاریخ» پرداخت شده است. به گفته او، شركت‌های برون‌مرزی و اطرافیان نزدیک آقای پوتین در این نقل و انتقال دست داشته‌اند.

این ویدیو در کمتر از ۲۴ ساعت در یوتیوب، نزدیک به ۲۲ میلیون بازدید داشت. تا زمان نوشتن این مقاله، بیش از ۴۱ میلیون بار دیده شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از طریق این ویدیو، مساحت ملک مذکور ۱۷۶۹۱ متر مربع است و «کاخ ورسای یا کاخ زمستانی جدید، کاخی حقیقتاً سلطنتی» توصیف شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعا را رد کرد و آن را «مزخرف» خواند.

او به مسکو تایمز گفت: «این ادعاها، کاملاً بی‌اساس و مزخرف محض هستند.»

آقای پسکوف همچنین افزود که این کاخ «هیچ ارتباطی با رئیس‌جمهور و یا کرملین ندارد، بنابراین برای ما ادعای مطرح شده کاملاً بی‌اهمیت است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«رئیس‌جمهور روسیه، هر ساله تمام دارایی خود را اعلام و اظهارنامه مالیاتی‌ خود را منتشر می‌کند.»

رهبر اپوزیسیون که در ماه اوت، در یک پرواز داخلی به سیبری به اغما رفت و برای معالجه فوری پزشکی به آلمان منتقل شد، به تازگی به کشور خود بازگشته است.

بعداً مشخص شد که او با یک ماده عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک مسموم شده است. آقای ناوالنی آقای پوتین را آمر سوء‌قصد به جان خود می‌داند، اما کرملین هرگونه دخالت در این زمینه را رد می‌کند.

در این ویدیوی یک ساعته، از مردم روسیه خواسته می‌شود که روز شنبه در اعتراض به بازداشت آقای ناوالنی به خیابان‌ها بیایند و «خود را کنار نکشند.»

در مقدمه‌ ویدئو آمده: «سال‌ها است که ناوالنی دارد برای حقوق ما می‌جنگد. حال نوبت ما است که برای او بجنگیم.»

آقای ناوالنی، به ۳۰ روز حبس محکوم شده و منتظر محاکمه‌ خود است. طبق اسناد دادگاه، او پس از انتقال به آلمان جهت درمان، به نقض حکم حبس تعلیقی متهم شد.

آزادی مشروط او مربوط به حکم تعلیقی صادر‌شده در پرونده «ایو روشر» در سال ۲۰۱۴ بود که به دلیل تحریکات سیاسی از جانب دادگاه حقوق بشر اروپا رد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان