بایدن برنامه سفر با قطار به محل تحلیف را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو کرد

در سه دهه گذشته قطار وسیله حمل‌ونقل موردعلاقه بایدن بوده است

آقای بایدن از دیرباز برای جابه‌جایی بین خانه و محل فعالیت‌های سیاسی خود از قطار امترک استفاده می‌کرد- ANGELA WEISS / AFP

در گرماگرم نگرانی‌های پس از شورش هفته قبل در ساختمان کنگره ایالات‌متحده درخصوص بروز خشونت در روز تحلیف ریاست‌جمهوری، جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب نیز برنامه سفر به واشینگتن با قطار شرکت راه‌آهن «امترک» را لغو کرد؛ در حالی که در سه دهه گذشته قطار و خط ‌‌آهن، وسیله حمل‌ونقل موردعلاقه وی بوده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، آقای بایدن ابتدا تصمیم داشت با قطار و پس از طی ۹۰ دقیقه، از زادگاه خود شهر دلاور در ایالت واشینگتن، به ایستگاه یونیون در شهر واشینگتن سفر کند اما با توجه به تهدیدهای بالقوه‌ای که در پایتخت و سراسر کشور در آستانه مراسم تحلیف وی در تاریخ ۲۰ ژانویه وجود دارد، این برنامه لغو شد.

پس از هجوم طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ شش ژانویه، دست‌کم پنج نفر در این درگیری‌ها جان باختند و وضعیت امنیت ایالات‌متحده به طرزچشمگیری مخدوش شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آینده پیش‌تر به گروه همکاران خود دستور داده بود برنامه‌های او از جمله سفر با قطار امترک، را به پیش ببرند اما طبق گزارش‌ها، اف‌بی‌آی در این آخر هفته به گروه انتقال وی درباره برنامه‌های اعتراضات مسلحانه در تمامی مراکز ایالت‌ها و واشینگتن هشدار داده است.

آقای بایدن از دیرباز برای جابه‌جایی بین خانه و محل فعالیت‌های سیاسی خود از قطار امترک استفاده می‌کرده است؛ به طوری که به وی لقب «جو امترک» داده‌اند. پس از مرگ همسر و دختر کوچکش در تصادف خودرو در سال  ۱۹۷۲، ده‌ها سال است که بایدن در دوران سناتوری برای سفرهای بین واشینگتن و دلاور و نیز سر زدن به پسران جوان خود، از قطار استفاده ‌کرده است.

مقامات اف‌بی‌آی، سازمان امنیت و محافظان خود آقای بایدن هم روز چهارشنبه در مورد سایر تهدیدهای بالقوه به وی گزارش دادند که صدور بیانیه «گروه انتقال» را در پی داشت. در این بیانیه آمده است: «در این هفته و پس از حمله اوباش و تروریست‌های داخلی و افراطی‌های خشونت‌گرا به ساختمان کنگره، همچنان خبرهای بیشتری در مورد  تهدید دموکراسی ما و وقوع خشونت‌های دیگر در روزهای آینده در منطقه پایتخت ملی و شهرهای سراسر کشور به دست ما می‌رسد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «از نظر رئیس‌جمهور منتخب و گروه همکاران وی این چالش خیلی جدی است.»

© The Independent