«سلیمانی ۲۲ تیپ در عراق و ٧٠ هزار نیروی مردمی در کشورهای دیگر ایجاد کرد»

«سیاست‌های کلان شورای‌عالی امنیت ملی و رهبری بالاسر قاسم سلیمانی بود»

رحیم صفوی خواهان رسیدن ایران به قدس شد - عکس از ایرنا

دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی گفت: «مدیریت راهبردی در مکتب سلیمانی یعنی تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، او تهدید داعش را تبدیل به فرصت کرد و در عراق بیش از ٢٢ تیپ مردمی را در کنار ارتش عراق ساماندهی کرد و در سوریه بیش از از ٦٠ یا ٧٠ هزار نیروی مردمی و کشورهای دیگر را سامان داد».

ایرنا به نقل از یحیی رحیم صفوی که در پیش‌نشست «دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز» سخنرانی می‌کرد، گزارش داد: از ظرفیت‌های ملت‌های اسلامی در سوریه و عراق و یمن و لبنان خوب استفاده شد، البته تدابیر رهبری و سیاست‌های کلان شورای‌عالی امنیت ملی بالاسر ایشان بود. اما آن سیاست‌ها را ایشان در صحنه میدان به بهترین شکل عملی می‌کرد.

حشد الشعبی بر اساس اساسنامه پارلمان عراق، جزئی از ارتش این کشور به شمار می‌رود و در شرایط فعلی حمله آمریکا را می‌توان حمله به ارتش عراق نیز تلقی کرد.

در همین رابطه ایندیپندنت عربی به نقل از غازی حسین، تحلیلگر سیاسی عراق نوشت: «درحالی‌که عراق متحد استراتژیک آمریکا است اما سپاه پاسداران ایران که از نظر ایالات متحده یک سازمان تروریستی به شمار می‌رود، نظارت بر فعالیت‌های نظامی اغلب نیروهای بسیج مردمی دارد. البته نیروهای عراقی وابسته به بسیج مردمی که تابع مرجعیت نجف هستند، پس از پایان جنگ با داعش، اکنون فعالیت‌های آن‌ها منحصر به دفاع و حمایت از عتبات مقدسه شیعه در عراق است و از اشتراک در درگیری‌های فرامرزی خودداری می‌کنند. در مقابل، گروه دیگر که پیرو علی خامنه‌ای هستند، شباهت‌های زیادی به نیروهای سپاه پاسداران ایران دارند و از دستورات، فرمانده سپاه قدس پیروی می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رحیم صفوی در ادامه اظهارات خود با تکرار شعارهای ایدئولوژیک جمهوری اسلامی  و خواهان رسیدن به قدس شد.

 اخیراً، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را ارائه داده‌اند که بر اساس آن دولت مکلف است تا با "ایجاد ترتیبات" لازم، شرایط نابودی اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ را فراهم کند.

پیش‌تر، امید نوری پور، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان آلمان به ایندیپندنت فارسی گفته بود: «چنین مصوبه‌ای از سوی آلمان غیرقابل‌قبول است و اگر تصویب شده و به قانون تبدیل شود، آلمان آن را محکوم می‌کند. ما خود را موظف به حمایت از حفظ امنیت اسرائیل می‌دانیم و این کشور متحد مهم ما در منطقه است».