تعلیق حساب کاربری ترامپ در فیسبوک

زاکربرگ: خطر اجازه داشتن ترامپ به استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار بزرگ است

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک در اطلاعیه‌ای با اشاره به وقایع روز گذشته در پایتخت گفت، خطر اجازه داشتن ترامپ به استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار بزرگ است- MANDEL NGAN, SAUL LOEB / AFP

فیسبوک روز پنجشنبه اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی آمریکا را در این شبکه اجتماعی، دست‌کم تا بیستم ژانویه که دولت جو بایدن آغاز به کار خواهد کرد، تعلیق می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک در اطلاعیه‌ای با اشاره به وقایع روز گذشته در پایتخت گفت، خطر اجازه داشتن ترامپ به استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار بزرگ است.

وی گفت، وقایع تکان‌دهنده حداقل ۲۴ ساعت گذشته به روشنی نشان داد دونالد ترامپ تمایل دارد از فرصت باقی‌مانده از ریاست جمهوری خود، روند مسالمت‌آمیز انتقال قدرت به جانشینش را تضعیف کند.

زاکربرگ در ادامه اطلاعیه خود گفت به همین دلیل حساب کاربری ترامپ دست‌کم برای دو هفته آینده مسدود خواهد شد، اما در عین حال خاطر نشان کرد که این تعلیق می‌تواند به مدت نامحدود ادامه یابد.

The shocking events of the last 24 hours clearly demonstrate that President Donald Trump intends to use his remaining...

Posted by Mark Zuckerberg on Thursday, January 7, 2021

گروهی از حامیان ترامپ روز چهارشنبه و همزمان با نشست مشترک نمایندگان دو مجلس کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر، به ساختمان کنگره یورش بردند.

ساعتی بعد، شبکه اجتماعی توییتر نیز اعلام کرد به دلیل خشونت بی‌سابقه و ادامه‌دار در واشینگتن خواستار حذف سه توییت اخیر منتشر شده در حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا شده است.

توییتر همچنین تاکید کرد به دنبال حذف این توییت‌ها، حساب کاربری آقای ترامپ برای ۱۲ ساعت مسدود می‌شود و در صورتی که توییت‌ها حذف نشوند، حساب رییس جمهوری مسدود باقی خواهد ماند.

بیشتر از جهان