ویروس کرونا؛ ابتکار ابوظبی در انجام آزمایش بزاق برای دانش‌آموزان

نتیجه آزمایش بزاق بین شش تا ۱۲ ساعت از زمان نمونه‌گیری اعلام می‌شود

مرحله دوم نمونه‌گیری در ابوظبی در ماه دسامبر در بیش از ۲۵ مدرسه راه اندازی شد، عکس تزیینی - WILLIAM WEST / AFP

ابوظبی اعلام کرد که آزمایش بزاق کووید-۱۹ را برای کودکان ثبت‌نام شده در مدارس تحت پوشش مرحله دوم گزینه‌های جایگزین نمونه‌گیری بینی انجام داده است.

خبرگزاری دولتی امارات گزارش داد که آزمایش بزاق (SPCR)  یک آزمایش ابتکاری و قابل اعتماد است که نتایج آن در بازه زمانی بین شش تا ۱۲ ساعت از زمان نمونه‌گیری اعلام می‌شود.

این آزمایش‌های کووید-۱۹ پس از کسب رضایت والدین، ​​در مدرسه الربیعه ابوظبی روی دانش آموزان چهار تا ۱۲ سال انجام شد. در طی این مرحله ، ۴۴۷ نمونه بزاق جمع‌آوری شد و نمونه‌ها و فرایند معاینه با موفقیت مورد تایید قرار گرفت. مرحله دوم در ماه دسامبر در بیش از ۲۵ مدرسه راه اندازی شد که تاکنون بیش از دو هزار دانش‌آموز تحت معاینه قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مرحله جمع‌آوری نمونه‌هایی از دانش آموزان در مدارس خصوصی و تحت حمایت دولت، در سراسر امارات ادامه می‌یابد. این نمونه‌گیری برای انجام تحقیقات مربوط به همه‌گیری و با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

آزمایش بزاق دارای درجه دقت بالایی است و مراحل کمتری را شامل می‌شود. بزاق در یک ظرف استریل جمع می‌شود که به مواد نگهدارنده ویژه، کنترل دما یا ظروف اضافی نیاز ندارد.

امارات متحده عربی از جمله کشورهایی بود که بلافاصله پس از شیوع جهانی کرونا و به منظور کنترل بیماری، ورود خارجی‌ها به این کشور را محدود کرد.

کمیته بحران و حوادث ابوظبی اواخر آذرماه اعلام کرد که مقامات محلی در تلاش هستند تا طی دوهفته آینده، کلیه فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و تفریحی در این شهر و امارات، مجددا آغاز شود.

شورای عالی مدیریت بحران و فاجعه دبی اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا از سوم دی‌ماه آغاز خواهد شد.

بیشتر از جهان