درخواست ترامپ از مسئول انتخاباتی جورجیا؛ ۱۱۷۸۰رای پیدا کنید

وزیر داخله جورجیا آماری که ترامپ در اختیار دارد را اشتباه توصیف کرد

دونالد ترامپ همچنان رای کالج الکترال مبنی بر تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته است-TASOS KATOPODIS / Getty Images via AFP

در ادامه اعتراض‌‌های دونالد ترامپ به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، واشینگتن‌پست فایل صوتی از گفت‌و‌گوی منسوب به او با مسئول انتخاباتی ایالت جورجیا منتشر کرده که در آن رییس‌جمهور آمریکا خواستار پیدا شدن ۱۱هزار و ۸۷۰ رای است.

دونالد ترامپ و گروهی از جمهوریخواهان به رهبری سناتور تد کروز، همچنان رای کالج الکترال مبنی بر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ را نپذیرفته‌اند و به تلاش‌های خود برای تغییر نتیجه انتخابات ادامه می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از ایالت‌های جنجالی که ترامپ و تیم حقوقی‌اش به نتیجه انتخابات در آن اعتراض‌دارند، ایالت جورجیا است. گزارش واشینگتن‌پست بر مبنای فایل صوتی مکالمه تلفنی یک ساعته ترامپ با مسئول انتخاباتی این ایالت حاکی از آن است که ترامپ خواستار اذعان او به مخدوش بودن نتیجه انتخابات است، اما برد رفنسپرگر که خود نیز یک جمهوریخواه است از این اقدام خودداری می‌کند.

او پیش‌تر نیز از تایید اظهارات ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا پرهیز کرده بود.

ترامپ در فایل صوتی منسوب به او می‌گوید: «مردم جورجیا عصباننی هستند، مردم در کشور عصبانی هستند، ایرادی ندارد که این را بگویید.» رفنسپرگر نیز پاسخ می‌دهد: «خب، آقای رییس‌جمهور، چالشی که شما دارید این است که آماری که در دست دارید اشتباه است.»

ترامپ در ادامه می‌گوید، خواستار پیدا شدن ۱۱۸۷۰ رای است چرا که او در انتخابات ایالت جورجیا پیروز شده است.

کاخ سفید و کمپین انتخاباتی دونالد ترانپ هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

با این حال ترامپ در توییتی به مکالمه تلفنی با رفنسپرگر اشاره کرده است. او در این توییت نوشت که با مسئول انتخاباتی جورجیا در زمینه تقلب در انتخابات گفت‌و‌گو کرده اما او نخواسته یا نتوانسته به پرسش‌های مطرح در مورد مخدوش بودن انتخابات پاسخ دهند.

وزیر داخله و مسئول انتخاباتی جورجیا نیز در توییتی که به نظر می‌رسد پس از این مکالمه منتشر شده، می‌نویسد: «با کمال احترام رئیس‌جمهور ترامپ: آنچه شما می‌گویید حقیقت ندارد. واقعیت روشن خواهد شد».