بازشماری آرای جورجیا، نتیجه را به نفع ترامپ تغییر نداد

آسوشیتدپرس جو بایدن را برنده رقابت انتخاباتی در جورجیا معرفی کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بنابر اعلام رسانه‌ها -Andrew Harnik  POOL / AFP

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به بازشماری آرا در ایالت جنجالی جورجیا، جو بایدن را پیروز رقابت‌های انتخاباتی در این ایالت با ۱۶ رای الکترال معرفی کرد. جورجیا، ایالتی که برای چندین دهه در سیطره جمهوری‌خواهان بود و بر اساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی اکنون با تفاوت رای بسیار اندک ( حدود ۱۲هزار رای) به دست دمکرات‌ها افتاده است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، با شمارش ۹۹ درصد آرا (حدود پنج میلیون رای) در این ایالت دو میلیون و ۴۷۵هزار و ۱۴۱ رای به جو بایدن و دو میلیون و ۴۶۲هزار و ۸۵۷ رای به نفع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا شمارش شده است. بایدن و ترامپ به ترتیب ۴۹.۵ و ۴۹.۳ درصد آرا را در این ایالت به دست آورده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرگزاری آمریکایی اواخر روز پنج‌شنبه، اعلام کرد شمارش دستی آرا در جورجیا، به اتمام رسیده  و نتیجه پیروزی بایدن را تایید می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن مجموع آرای خود را به ۳۰۶ رساند. دونالد ترامپ، رییس جمهورِ جمهوری‌خواه، ۲۳۲ رای الکترال را به دست آورد.ِ

با این حال ترامپ همچنان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را نپذیرفته و پرونده‌های حقوقی متعددی را برای بررسی نحوه برگزاری انتخابات، رای‌گیری پستی و شمارش آرا به جریان انداخته که برخی از آنها به دلیل عدم ارایه شواهد و مدارک کافی از دستور کار کنار گذاشته شده‌اند.

بیشتر از جهان