بار سنگین همه‌گیری کرونا‌ بر دوش خدمات درمان سرطان

حدود ۳۳هزار بیمار سرطانی در بریتانیا که باید درمان خود را آغاز می‌کردند، در بلاتکلیفی رها شده‌اند

شاهزاده چارلز، ولیعهد و نخستین وارث تاج و تخت ملکه الیزابت دوم- Chris Jackson/Pool via REUTERS

شاهزاده ولز هشدار داد که بیماری سرطان در خطر فراموش شدن است و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، هزاران نفر از دست یافتن به درمان‌های حیات‌بخش مرتبط با آن بازمانده‌اند. او افزود که جراحی‌های به‌تعویق‌افتاده موجب «درماندگی»‌ بیماران مبتلا به سرطان شده است. 

شاهزاده چارلز که حامی مالی سازمان خیریه «حمایت از بیماران سرطانی مک‌میلان» است، در یادداشتی برای روزنامه تلگراف نوشت:‌ «در بسیاری از موارد، به دلیل همه‌گیری، دشواری‌ها تبدیل به بحران شده است، حس انزوا به یک جدایی واقعی تبدیل شده، و از آنجا که درمان یا جراحی در برخی موارد به تاخیر افتاده، اضطراب به یاس تبدیل شده است.» 

او نوشت:‌ «مک‌میلان خود را با این شرایط پیوسته متغیر تطبیق می‌دهد تا اطمینان یابد که سرطان در دوران همه‌گیری به فراموشی سپرده نمی‌شود. اما با این حال نیز کووید-۱۹ کماکان باری سنگین است و این نهاد خیریه یک‌سوم از درآمد حاصل از جمع‌آوری اعانه خود را از دست داده است.»

سخنان او پس از آن مطرح می‌شود که بیمارستان‌های نظام خدمات بهداشت و سلامت عمومی بریتانیا، با گسترش کووید به تمامی بخش‌ها، عمل‌های جراحی مربوط به سرطان را به تاخیر انداختند. تخمین زده می‌شود ۳۳هزار بیمار سرطانی در بریتانیا که باید درمان خود را آغاز می‌کردند، در بلاتکلیفی رها شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مک‌میلان» که ناگزیر به لغو جلسات جمع‌آوری اعانه خود شده است و بنا به پیش‌بینی‌ها طی سه سال آینده ۱۷۵میلیون پوند از بودجه‌اش را از دست می‌دهد، گفته است که در نتیجه تاخیرهای عملکرد سیستم بهداشت و درمان همگانی، ممکن است حدود ۵۰هزار نفر با سرطان تشخیص داده نشده در حال گذران زندگی باشند. 

اگر مسئولان نتوانند خدمات بهداشتی حیاتی سلامت، از جمله معاینات، غربالگری و ارجاع به بخش‌های درمانی دیگر را (که در اثر شیوع کرونا لغو شده یا به تاخیر افتاده‌اند) احیا کنند، رقم فوق ممکن است در سال آینده دوبرابر شود. 

یک پژوهش تخمین زده است که به‌علت شیوع کووید-۱۹، بین ۷ تا ۱۸ هزار نفر از بیماران سرطانی، جانشان را از دست داده‌اند. 

شاهزاده چارلز گفت که حتی وقتی که خبری از ویروس کرونا نباشد هم تشخیص سرطان و دریافت درمان، می‌تواند تجربه‌ ترسناکی برای بیماران باشد. 

او عموم مردم را ترغیب کرد که به فکر مبتلایان به سرطان باشند که بر اثر همه‌گیری کووید-۱۹، «مبارزه شخصی و مهمشان»‌ سخت‌تر و سنگین‌تر شده است. 

او افزود:‌ «این شرایط حقیقتا دلهره‌آور است. با این حال، همان‌طور که سال گذشته شاهد اراده و شفقت نیرومند بریتانیایی‌ها در سراسر کشورمان بودیم که که بر هر تاریکی چیره می‌شود، خیریه‌ای که برای مقابله با سرطان تاسیس شده است، به این راحتی دستخوش نگرانی نمی‌شود.» 

© The Independent

بیشتر از جهان