نتایج دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا چه زمانی اعلام خواهد شد؟

نتیجه این انتخابات تعیین خواهد کرد که کدام حزب کنترل مجلس سنای آمریکا را در دست خواهد گرفت

دیوید پردو و کلی لوفلر جمهوری‌خواه در برابر جون آساف و کشیش رافائل وارنک دموکرات، در دور دوم به مصاف هم رفتند-DOMINICK REUTER, Mandel NGAN, Elijah Nouvelage / AFP

دو انتخابات سنا در ایالت جورجیا که به دور دوم کشیده شده است، تعیین‌گر سرنوشت سنا خواهد بود. دموکرات‌ها برای کنترل مجلس سنا  باید در هر دو رقابت پیروز شوند، در حالی که جمهوری‌خواهان کافی است تنها در یک از آنها غلبه کنند.

پس از آن که هیچ یک از نامزدها در انتخابات ۳ نوامبر موفق به کسب اکثریت ۵۰ درصدی نشد، دیوید پردو و کلی لوفلر جمهوری‌خواه در برابر جون آساف و کشیش رافائل وارنک دموکرات، در دور دوم به مصاف هم رفتند.

چه زمانی انتخابات جورجیا برگزار می‌شود؟

آخرین مهلت ثبت نام برای رأی دادن دوشنبه ۲۸ دسامبر بود و انتخابات قرار است در ۵ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شود.

توزیع آرا غیرحضوری برای این انتخابات در ماه نوامبر آغاز شد و رای‌گیری زودهنگام در ۱۴ دسامبر آغاز شد.

انتخابات دور دوم به چه معنا است؟

زمانی یک انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود که هیچ نامزدی نتواند حداقل آرای تعیین شده در قانون را کسب کند.

در بیشتر موارد، دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کرده‌اند، به دور دوم صعود می‌کنند تا یکی حداقل ۵۰ درصد آرا به علاوه یک رأی را کسب کند. از آنجا كه قانون اساسی آمريكا چگونگي اجرای انتخابات خود را به خود ايالات واگذار كرده است، آستانه‌های مختلفی برای پیروزی در ایالت‌های مختلف وجود دارد.

چه زمانی می‌توان انتظار داشت که نتایج انتخابات دور دوم جورجیا اعلام شود؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانند بیشتر مسايل دیگر در طول همه‌گیری گرونا، زمان اعلام نتایج قطعی نیست. در شرایط عادی، نتایج انتخابات در شب انتخابات مشخص می‌شود.

در انتخابات ماه نوامبر، به دلیل نزدیک بودن آرای دو حزب، اعلام نتایج شمارش آرا سه روز طول کشید.

از آنجا که آرای غیابی نیز در مرحله دوم باید شمارش شود، و با توجه به افزایش نظارت بر روند انتخابات در جورجیا، ممکن است اعلام نتایج نهایی چندین روز طول بکشد.

چرا این نتایج مهم است؟

دو انتخابات دور دوم در جورجیا یک نبرد مهم برای کنترل سنا است و تعیین‌ خواهد کرد که کدام حزب این مجلس را در اختیار خواهد داشت.

با پیروزی جو بایدن، جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از کنترل کامل دموکرت‌ها بر قوای مجریه و مقننه، باید کنترل سنا را حفظ کنند.

دموکرات‌ها باید هر دو کرسی جورجیا را به دست آورند تا شمار کرسی‌هاشان با کرسی‌های جمهوری‌خواهان در این مجلس برابری کند تا بعد، با رای کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهوری منتخب، اکثریت را در اختیار داشته باشند.

© The Independent