فرماندار تهران هم نامگذاری خیابان شجریان و هم تغییر آن را غیرقانونی دانست

عیسی فرهادی: شورای شهر هیچ مصوبه‌ای برای این که خیابانی به اسم شجریان باشد برای ما ارسال نکرده

عیسی فرهادی فرماندار تهران- عکس از مهدی نصیری، ایلنا

ساعاتی پس از انتشار خبر تغییر نام خیابان محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران که مهر ماه سال جاری درگذشت، به محسن فخری‌زاده از عوامل کلیدی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران، فرماندار تهران گفت هم نامگذاری خیابان شجریان قانونی نبوده و هم تغییر آن.

عیسی فرهادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، درباره تغییر تابلوی خیابان شجریان که صبح امروز در فضای مجازی منتشر شد گفت، شورای شهر تهران هیچ مصوبه‌ای برای این که خیابانی به اسم شجریان باشد برای ما ارسال نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با بیان این بدون تایید و اعلام مصوبه هیچ اقدامی در این زمینه قانونی نیست، گفت شهرداری برخلاف قانون تابلو را نصب کرده و نامگذاری هیچ خیابانی به نام شجریان قانونی نیست و اگر تابلویی نصب شده و کسی آن را تغییر دهد، باز هم اقدام خلاف قانون انجام شده است.

مدت‌ها پس از طرح بحث نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و هنرمندان و چهره‌های علمی و فرهنگی به‌نام ایران، و دو ماه و نیم پس از درگذشت محمدرضا شجریان، چهره نامدار موسیقی ایرانی، سرانجام روز یکشنبه سی‌ام آذر خیابان فلامک در منطقه ۲ تهران به نام او تغییر کرد.

دو روز بعد، گروهی تحت عنوان «خانواده شهدا» نام این خیابان را به فخری‌زاده که آذر ماه امسال کشته شد تغییر دادند. این گروه به مصوبه دو سال پیش شورای شهر تهران برای تغییر نام برخی خیابان‌های پایتخت به منظور گرامیداشت برخی مشاهیر ایرانی اعتراض دارند.

این در حالی است که خانواده فخری‌زاده در بیانیه‌ای گفته است با توجه به علاقه و احترام او به «هنر و موسیقی اصیل ایرانی و زبان و ادبیات فاخر پارسی ... هرگونه تغییر در نام‌ها و نمادهای این عرصه دور از اندیشه و سیره او می‌باشد.»