«خانواده شهدا» نام خیابان محمدرضا شجریان را به فخری‌زاده تغییر دادند

شورای شهر تهران هنوز به این اقدام واکنش نشان نداده است

تصویر منتشر شده در فضای مجازی از افرادی که نام خیابان محمدرضا شجریان را تغییر دادند

مدت‌ها پس از طرح بحث نامگذاری خیابان‌ها به نام مشاهیر و هنرمندان و چهره‌های علمی و فرهنگی به‌نام ایران، و دو ماه و نیم پس از درگذشت محمدرضا شجریان، استاد آواز ایرانی، سرانجام یکشنبه سی‌ام آذرماه خیابان فلامک در منطقه ۲ تهران به نام «محمدرضا شجریان» تغییر کرد.

دو روز بعد در عصر سه‌شنبه، گروهی تحت عنوان «خانواده شهدا» نام این خیابان را به «محسن فخری‌زاده»، چهره کلیدی فعالیت‌های هسته‌ای-نظامی جمهوری اسلامی که هفتم آذرماه کشته شد، تغییر دادند.

شورای شهر و شهرداری تهران هنوز به این اقدام واکنش نشان نداده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه به مصوبه شورای شهر تهران اعتراض داشتند که مربوط به دو سال قبل است و طبق آن قرار بود علاوه بر نام استاد شجریان،  نام چهره‌هایی مانند فروغ فرخ‌زاد، هوشنگ ابتهاج و بسیاری مشاهیر دیگر بر خیابان‌های پایتخت گذاشته شود. پیش‌تر روزنامه کیهان که به بازتاب دیدگاه‌های دفتر رهبر جمهوری اسلامی شهرت دارد نیز با این اقدام مخالفت کرده بود.

پایگاه خبری شهدای ایران با انتشار تصاویری از حضور چند نفر در خیابان استاد محمدرضا شجریان نوشت: «چند تن از خانواده شهدا جهت نشان دادن اعتراض به اقدام غیرانقلابی شورای شهر تهران با حضور در خیابان محمدرضا شجریان، نام محسن فخری‌زاده را روی آن گذاشتند.

این پایگاه خبری به نقل از پدر احمدی‌ روشن، از دیگر چهره‌های کلیدی فعالیت‌های هسته‌ای ایران که کشته شد، نوشت: «کسانی که در شورای شهر و شهرداری نشسته‌اند باید بدانند که مردم از افرادی مانند شجریان که از حامیان فتنه ۸۸ و بهایی  بود، متنفر بودند».

اشاره او به حمایت استاد محمدرضا شجریان، اسطوره آواز ایرانی از مردم معترض در جریان اعتراض‌های ۸۸ است که «خس و خاشاک» خوانده شده بودند.

استاد شجریان پس از حمایت از مردم از سوی حکومت جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفت و عملا چهره و صدای او از صدا و سیما حذف شد. هرچند که صدا و چهره او در قلب ایرانیان همواره زنده است.