پومپئو به قرنطینه رفت

وزیر خارجه آمریکا قرار بود با آنتونی بلینکن، جانشین احتمالی خود در دولت بایدن، دیدار کند

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا پس از تماس با فرد مبتلا به کرونا که هویتش اعلام نشده، خود را قرنطینه کرد - CHARLY TRIBALLEAU / POOL / AFP

بر اساس بیانیه بامداد چهارشنبه وزارت خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در پی تماس با فردی مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطینه قرار گرفته است.

به گفته مقام‌های رسمی، آزمایش کرونای وزیر خارجه آمریکا منفی شده، ولی او پس از تماس با فرد مبتلایی که هویتش را اعلام نکرده‌اند، خود را قرنطینه کرده است. ویروس کرونا که از اوایل امسال که در جهان شیوع یافته، تاکنون جان بیش از ۳۰۰هزار نفر را در آمریکا گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر خارجه، پمپئو، با فردی که آزمایش کووید او مثبت شده، تماس داشته است. به دلیل حفظ حریم خصوصی، نمی‌توانیم هویت فرد مذکور را اعلام کنیم.»

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است که آقای پومپئو تحت «مراقبت دقیق» خدمه درمانی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

آقای پومپئو قرار بود روز پنجشنبه با آنتونی بلینکن دیدار کند، کسی که انتخاب جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا، برای تصدی وزارت خارجه است. او از ماه آینده جانشین پمپئو می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین قرار بود روز چهارشنبه، قبل از انتشار خبر قرار گرفتن در وضعیت قرنطینه، در جلسه هیئت دولت دونالد ترامپ شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که آقای پمپئو در حال سفر به نقاط مختلف جهان و برگزاری جلسه با سران کشورها بود. طبق گزارشی جدید، او هم‌زمان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری گردهمایی بزرگی به مناسبت تعطیلات در فضای سرپوشیده و با حضور خانواده‌های دیپلمات‌ها بوده است.

طبق گزارشی که واشینگتن‌پست همین هفته منتشر کرد، وزیر خارجه آمریکا برای ضیافتی که خود و همسرش میزبانی آن را به عهده داشتند، ۹۰۰ نفر را دعوت کرد، اما فقط حدود ۷۰ نفر این دعوت را پذیرفتند.

طبق این گزارش، تعداد کسانی هم که در نهایت در مهمانی حضور یافتند، کمتر از ۷۰ نفر بود. قرار بود آقای پومپئو در این مهمانی سخنرانی کند، اما طبق اخبار منتشر شده، سخنرانی خود را لغو کرد و در آخرین دقایق شخص دیگری به جای او سخنرانی کرد.

گزارش تکمیلی در اسوشیتد پرس آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان