دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شد

به دنبال ابتلای دستیار ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، نتیجه تست ترامپ و همسرش مثبت اعلام شد

 دونالد ترامپ‌ ساعاتی قبل در توییتر اعلام کرده بود که تست کرونا را انجام داده و منتظر نتیجه است-MANDEL NGAN / AFP

نتیجه تست کووید-۱۹ برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ مثبت اعلام شد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر با اعلام این خبر نوشت که روند قرنطینه و بهبودی را فورا آغاز می‌کند. او ابراز امیدواری کرد که «همه با هم از این (بحران) عبور کنیم».

ساعاتی قبل ترامپ در توییتر اعلام کرده بود که به دنبال ابتلای دستیار ارشدش به کووید-۱۹، تست کرونا انجام داده و منتظر نتیجه است. 

هوپ هیکس، که از نزدیک‌ترین افراد به ترامپ در حلقه مشاوران او به‌شمار می‌رود، روز گذشته تست کرونا انجام داده بود و نتیجه مثبت اعلام شده بود. او روز سه‌شنبه همراه با ترامپ به نخستین مناظره انتخاباتی او با جو بایدن،نامزد دمکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رفته بود و با دیگر مقامات کاخ سفید نیز در تماس نزدیک بود.

ابتلای ترامپ به کرونا در حالی است که او در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی قرار دارد و تا کمتر از دو هفته دیگر دومین مناظره انتخاباتی برای او و بایدن ترتیب داده شده است. 

دو هفته پس از آن نیز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در قانون اساسی آمریکا مکانیسمی برای به تعویق افتادن انتخابات در صورت بیماری رئیس‌جمهوری وجود ندارد. 

در صورتی که ترامپ و همسرش طبق اصول متداول برای دیگر افراد دوره قرنطینه خود را آغاز کنند، این دوره معمولا ۱۴ روزه است. اما هنوز جزئیات روند قرنطینه رئیس‌جمهور آمریکا اعلام نشده است.

ملانیا ترامپ در همین زمینه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که او و همسرش دوران قرنطینه را در خانه سپری خواهند کرد. بانوی اول آمریکا اعلام کرد که حالشان خوب است و مردم را در جریان تحولات آتی قرار خواهد داد. 

بیشتر از جهان