علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران شد

صلاحیت امیر خادم و عباس جدیدی برای ریاست فدراسیون کشتی رد شده بود

عکس‌ از سایت فدراسیون کشتی ایران

۹ ماه پیش بود که رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران از سمت خود استعفا داد. استعفایی پر سر و صدا که مسائل پیچیده‌ای در ورزش ایران را به بحث و جدل کشید. پس از این استعفا، حمید بنی تمیم به مدت ۹ ماه سرپرست موقت فدراسیون کشتی شد.

صبح چهارشنبه، ۲۶ تیرماه مجمع فدراسیون کشتی ایران برگزار شد تا این فدراسیون رئیس جدید خود را بشناسد. علیرضا دبیر، سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی‌تمیم، علی‌اکبر جیره‌سرایی بازارکرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده، کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات فدراسیون کشتی بودند، اما صلاحیت عباس جدیدی و امیررضا خادم برای شرکت در این انتخابات تایید نشد. تایید صلاحیت علیرضا دبیر نیز تا روز پیش از انتخابات اعلام نشده بود.

در روز انتخابات جاسم امیری و جیره سرایی انصراف دادند تا رقابت بین ۴ کاندیدا باشد. ۴٣ عضو در مجمع حاضر بودند و هر کاندیدا با ٢٢ رای رییس می‌شد اما انتخابات به دور دوم کشیده شد.

آزوره ٢ رای، بنی تمیم ١١ رای، دبیر ١٨ رای و نصیرزاده ١٢ رای آوردند و در دور دوم، انتخاب بین علیرضا دبیر و نصیرزاده انجام شد. در دور دوم رای گیری، علیرضا دبیر ۳۱ رای به دست آورد و عبدالمهدی نصیرزاده ۱۲ رای کسب کرد تا علیرضا دبیر به مدت ۴ سال رئیس فدراسیون کشتی ایران باشد.

علیرضا دبیر پس از انتخابات درباره رد صلاحیت خادم و جدیدی گفت: «امیر خادم و عباس جدیدی بزرگان ما، قهرمانان جهان و المپیک هستند. همه آنها را دوست دارند و به آنها افتخار می‌کنند. من برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم همه کمک کنند تا کشتی روند صعودی داشته باشد. همه که نباید در فدراسیون حضور داشته باشند».

رد صلاحیت دو چهره قدیمی کشتی ایران که سمت‌هایی در حد معاون وزیر ورزش و جوانان و عضو شورای شهر تهران داشتند، عجیب و غیرمنتظره است.

رییس جدید فدراسیون کشتی درباره تغییرات مربیان تیم‌های ملی کشتی ایران گفت: «اعضای کادر فنی تیم‌های ملی باید محکم به کار خود ادامه دهند. به عقیده من در حال حاضر ایجاد تغییرات به کشتی ضربه می‌زند. تمام نفراتی که کار می‌کنند من را می‌شناسند و من هم آنها را می‌شناسم. ضمن اینکه من به تنهایی تصمیم‌ نمی‌گیرم. باید کمیته فنی شکل بگیرد و با مدیر تیم‌های ملی و سرمربیان هم صحبت کنم تا بهترین تصمیم را بگیریم. امیدوارم تصمیمی نگیریم که تیم‌های ملی دچار لطمه شوند. باید آرام و با حوصله تصمیم بگیریم».

بیشتر از ورزش