خودکشی جوانان مقروض هندی، ممنوعیت بازی‌های آنلاین

«بسیاری از تارنماهای اینترنتی که قماربازی آنلاین ارائه می‌کنند، قانونی نیستند»

آندرا پرادش تنها ایالتی نیست که بازی‌های آنلاین را تهدیدی مجرمانه تلقی می‌کند. سه ایالت همسایه آندرا پرادش در جنوب هند نیز قوانين مشابهی را برقرار کرده‌اند یا در حال وضع آن هستند - Photo by Julia M Cameron from Pexels

یک ایالت هند با استناد به چندین گزارش از خودکشی جوانانی که به واسطه بازی‌های آنلاین مقروض شده بودند، قانونی را در منع این بازی‌ها وضع کرده است.

دولت آندرا پرادش در توضیح نیاز به این قانون اظهار می‌دارد که گسترش دسترسی به فن‌آوری جدید و اینترنت فرصت‌های زیادی را برای فعالیت‌های آنلاین خطرناک و غیرقانونی ایجاد کرده است.

وزیر داخله این ایالت، ام سوچارییتا، می‌گوید: «بسیاری از تارنماهای اینترنتی که قماربازی آنلاین ارائه می‌کنند، معتبر نیستند و نظارت قانونی بر فعالیت‌های آنها وجود ندارد.»

به نقل از آژانس خبری ملی پرس تراست ایندیا، خانم سوچارییتا اظهار می‌دارد: «این امر کلاهبرداری از طریق این تارنماها را تسهیل می‌کند و امنیت و حریم خصوصی مشتریان را نیز نقض می‌کند.»

با وجود گزارش‌هایی که از تصویب این قانون در مجلس ایالتی در روز سه شنبه خبر می‌دهد، هنوز جزئیات این قانون در تارنمای دولت ایالتی در دسترس نیست.

در اوایل ماه اکتبر، دولت آندرا پرادش از قصد خود برای وضع قانونی برای ممنوعیت «بازی‌های آنلاین، قمار آنلاین و شرط بندی آنلاین» خبر داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ایالت همچنین از دولت مرکزی به رهبری نارندرا مودی خواسته است تا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را به فیلتر کردن دسترسی به ۱۳۲ تارنما و برنامک موبایل که چنین خدماتی را در هند ارائه می‌دهند، ملزم کند.

آندرا پرادش تنها ایالتی نیست که بازی‌های آنلاین را تهدیدی مجرمانه تلقی می‌کند. سه ایالت همسایه آندرا پرادش در جنوب هند نیز قوانين مشابهی را برقرار کرده‌اند یا در حال وضع آن هستند.

ایالت‌های تلانگانا و تامیل نادو پیش از این بازی‌های آنلاین را ممنوع کرده بودند. ایالت کارناتاکا نیز می‌گوید که قانون مشابهی را در دست بررسی دارد.

وضع قانون در خصوص قمار و شرط‌بندی در حوزه اختیارات دولت‌های ایالتی است. هر ایالت هند قانون خاص خود را در خصوص قمار دارد. در بیشتر ایالات هند، قمار در بازی‌های مهارت‌محور مجاز است. همینک این بحث در هند در جریان است که آیا برنده شدن در بازی‌های آنلاین کاملاً متکی به شانس است، یا مهارت هم در آن دخل دارد. اما آنچه مساله را پیچیده‌تر کرده است، ورود روزافزون پول به این بازی‌ها و شیوع خرید و فروش داخل برنامک‌ها در تلفن‌های هوشمند است.

جی ساتیا که سال‌ها صنعت بازی و قوانین ناظر به این صنعت را در هند تحت نظر داشته است، به روزنامه هندو می‌گوید که بیشتر قوانین قدیمی اینک منسوخ شده‌‌اند، و مشخص نیست که کدام بازی‌ها در گروه مهارت‌محور قرار دارند. به عقیده او، نهایتاً تصمیم درباره این که که یک بازی خاص مهارت‌محور است یا نه، با دادگاه خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی