پیرزنی ۱۰۲ ساله کووید-۱۹ را برای بار دوم شکست داد

آنجلینا فریدمن که در خانه سالمندانی در ایالت نیویورک زندگی می‌کند، پیش‌تر سرطان را هم شکست داده است

در ایالات متحده ۱۴ میلیون مورد ابتلا ثبت شده است - Spencer Platt/Getty Images/AFP

زنی ۱۰۲ساله اهل نیویورک که در دوران شیوع آنفولانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ به دنیا آمده است، توانست برای بار دوم از ویروس کرونا هم نجات یابد. 

آنجلینا فریدمن که در خانه سالمندانی در شهر موهیگان لیک، در ایالت نیویورک زندگی می‌کند، پیش‌تر سرطان را هم شکست داده بود و اولین بار در ماه مارس به کووید-۱۹ مبتلا شد. 

جوان مرولا، دختر او به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «بار اول او اصلا نشانه‌های بیماری را نداشت. بدترین موردی که او آن بار تجربه کرد، تبی بود که شاید برای ده روز ادامه یافت.» 

خانم فریدمن در آن زمان به مدت یک هفته در بیمارستانی محلی بستری شد تا آن که به خانه سالمندان فرستاده شد و تا ۲۰ آوریل در قرنطینه بود تا پاسخ آزمایش او به این ویروس منفی شد. 

اما کمی قبل از تولد ۱۰۲ سالگی او و در ماه اکتبرکه خانم فریدمن برای بار دوم به این ویروس مبتلا شد، حال او رو به وخامت گذاشت. 

خانم مرولا درباره ابتلای بار دوم مادرش گفت: «او سرفه می‌کرد، سست و بی‌حال بود و دوباره تب داشت. بار اول اصلا نمی‌شد گفت او مریض است.» 

خانم فریدمن این بار هم در ماه نوامبر از بیمارستان ترخیص شد بعد از آن که پاسخ آزمایش او به ویروس دوباره منفی شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم فریدمن در یک کشتی مسافری که در حال انتقال مهاجران از ایتالیا به شهر نیویورک بود، به دنیا آمد. مادرش هنگام زایمان او درگذشت که مصادف با شیوع بیماری عالم‌گیر آنفولانزای اسپانیایی هم بود که جان بیش از ۵۰ میلیون نفر را در سراسر دنیا ستاند. 

خانم مرولا درباره مادرش که هنوز بعد از درگذشت تمام ده خواهر و برادر و همچنین همسرش، به زندگی ادامه می‌دهد، گفت: «مادرم در زندگی خود مصائب فراوانی کشیده است اما او هیچ وقت تسلیم نمی‌شود. همیشه باید مبارزه کرد. مادر من هم اراده‌ای قوی دارد که به زندگی ادامه دهد به نحوی که من هرگز شاهد چنین اراده‌ای نبوده‌ام.» 

به گزارش مرکز منابع ویروس کرونای دانشگاه جانز هاپکینز، در سراسر جهان حدود ۱.۵ میلیون نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و در مجموع ۶۵ میلیون نفر بدان مبتلا شده‌اند.   

در ایالات متحده ۱۴ میلیون مورد ابتلا ثبت شده است و جایگاه بعدی با ۹.۵ میلیون مورد ابتلا به هند تعلق دارد. 

ویروس کووید-۱۹ که به سیستم تنفسی بدن حمله می‌کند، به ویژه برای بزرگسالان بالای ۶۵ سال که پیش از این دچار بیماری‌های دیگر، مانند سرطان و دیابت بوده‌اند، خطرناک است.

© The Independent

بیشتر از زندگی