توسعه ۶۰ میلیون پوندی لیورپول برای ورزشگاه آنفیلد رود

«معماری پیچیده این طرح برای ورزشگاه آنفیلد روندی ۱۸ ماه است»

به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، هیچ مدت زمانی برای اجرای مرحله بعدی این طرح تعیین نشده است - Oli SCARFF / AFP

پس از آن که طرح لیورپول به دلیل عدم قطعیت حاصل از شیوع  بیماری عالم‌گیر جاری در ماه آوریل متوقف شد، این باشگاه برنامه دارد در هفته جاری درخواست خود را مبنی بر طرح توسعه ۶۰ میلیون پوندی ورزشگاه آنفیلد رود به شورای شهر ارائه کند.

به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، هیچ مدت زمانی برای اجرای مرحله بعدی این طرح تعیین نشده است، طرحی که طی آن هفت هزار صندلی بیشتر به این ورزشگاه اضافه خواهد شد و ظرفیت آن را به ۶۱ هزار نفر خواهد رساند.

به عنوان بخشی از این درخواست، لیورپول همچنین به دنبال اخذ مجوز دائمی برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای بزرگ در ورزشگاه آنفیلد است. انتظار می‌رود تصمیم‌گیری درباره این درخواست در بهار سال آینده اتفاق بیفتد.

اندی هیوز، دبیر اجرایی این باشگاه گفت: «ما از آغاز به صراحت گفته‌ایم که این توسعه سه پایه خواهد داشت: دوام و پایداری منابع مالی، پایه‌ریزی موفق برنامه‌ریزی پیچیده معماری این طرح و همکاری ساکنان منطقه و جامعه.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «ما می‌خواهیم از همه کسانی که پیشنهاد کمک را به روند مشاوره برای این طرح دادند تشکر کنیم. احساس می‌کنیم اکنون طرحی داریم که به اطلاع همسایگان‌مان رسیده است، از اقتصاد گسترده‌تر منطقه حمایت کرده و فرصتی برای هواداران بیشتری فراهم می‌آورد تا برای تشویق تیم عالی ما به ورزشگاه آنفیلد بیایند.»

او اظهار داشت: «۹ ماه گذشته بدون حضور هواداران در ورزشگاه باعث شد تا تعهد ما تقویت شود که ورزشگاه آنفیلد را برای هواداران بیشتری در دسترس قرار دهیم و با توجه به عدم قطعیت شرایط حاصل از شیوع کووید-۱۹، مایلیم در زمینه طرح توسعه پیشنهادی ورزشگاه در موقعیتی قرار داشته باشیم تا به محض آن که شرایط اجازه داد این کار را شروع کنیم و به همین سبب تصمیم گرفتیم درخواست خود را برای اخذ مجوز این طرح ارائه کنیم.»

آقای هیوز پیش‌تر و در سال جاری توضیح داده بود: «معماری پیچیده این طرح برای ورزشگاه آنفیلد روندی ۱۸ ماه است و به دو تعطیلی فصل در تابستان نیاز خواهد داشت تا بتواند به گونه‌ای کامل و موفق خاتمه یابد.»

لیورپول امیدوار بود این طرح را تا سال ۲۰۲۲ به پایان برساند اما اکنون زودترین زمانی که می‌تواند آن را به پایان ببرد تابستان ۲۰۲۳ خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از ورزش