لیگ برتر انگلستان: شب شگفت انگیز لیورپول و محاسبات آقای خاص

تاتنهام و لیورپول با بیست امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند

   فرمینیو از بهترین بازیکنان میدان بود و به طلسم گلزنی خودش هم پایان داد - JON SUPER / POOL / AFP

چند ساعت پس از آن که آقای خاص با تفکر دفاعی خاص خودش، اشک منچسترسیتی را درآورد و به صدر جدول رفت، پروفسور آلمانی با تیمی دگرگون شده به دلیل مصدومیت، در انفیلد به مصاف لستری رفت که روزهای درخشانی را سپری می‌کند.

قرمزهای لیورپول اگر برنده از زمین بیرون می‌آمدند، با بیست امتیاز در آخر هفته نهم، با تفاضل گل کمتر کنار تاتنهام قرار می‌گرفتند. اما آیا این کار شدنی بود، در شرایطی که برخی از بهترین بازیکنان لیورپول به دلیل مصدومیت غایب بودند؟ ویرجیل وندایک، جو گومز، ترنت الکساندر آرنولد، جردن هندرسون، ژاردن شکیری، محمد صلاح. بدون این ستاره‌ها اصلا تساوی با لستر برندن راجرز هم ممکن بود، چه برسد به پیروزی؟

پاسخ یورگن کلاپ این بود: «به جای آن که به حال خودمان غصه بخوریم، باید دنبال راه حل باشیم.» و راه حلش چیدن تیمی بود که همه را شگفت زده کرد: جیمز میلنر کهنسال در دفاع راست، کرتیس جونز نوزده ساله هافبک چپ، فابینیو در قلب دفاع، ژوتا در پست صلاح.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیورپول از دقیقه اول نشان داد که آموزه‌های کلاپ فراتر از نام‌ها و ستاره‌‌‌هاست. لسترسیتی در زمین خودش محبوس شد و پس از دفع چند حمله خطرناک و یک واکنش عالی از کاسپار اشمایکل در نهایت روی یک ضربه کرنر تسلیم گل به خودی شد.

تسلط و تهاجم قرمزها اما تازه شروع شده بود. در دقیقه چهل و یکم، دیوگو ژوتا، جوان نورسیده‌ای که در تک تک بازی‌هایش برای لیورپول گل زده، روی سانتر بی‌نقص اندی رابرتسون، نتیجه را دو هیچ کرد. این گل، نتیجه سی پاس بی‌نقص میان بازیکنان لیورپول بود. تیر دروازه هم دست کم سه بار ناجی لستر شد.

 نیمه دوم، جز ده دقیقه، شاگردان کلاپ نشانی از رضایت دادن به نتیجه نداشتند. روبرتوی فرمینیو، محبوب قلوب هواداران لیورپول، شاید بهترین رابط میان خطوط میانی و حمله و طراح حملات تیمش بود. او که مدتی است پای گلزنی‌اش طلسم شده، سه بار تا آستانه فتح دروازه پیش رفت و هر بار ناکام برگشت. یک بار تقریبا کل توپ هم از خط گل رد شد، ولی گل به حساب نیامد.

سرانجام،  روی کرنر میلنر کهنه‌کار، برزیلی خوشخنده، با ضربه سری نیرومند توپ را به قعر دروازه لستر فرستاد. حلقه شادی قرمزها به دور فرمینیو و خوشحالی از ته دل نیمکت نشین ها، نمایش تمام‌عیاری بود از ارزش او برای تیم، و گواه روشنی بر روحیه و فرهنگ تیمی که کلاپ در انفیلد بنا کرده است.

فصل جاری لیگ برتر انگلستان، به‌خصوص برای تیم‌های بالای جدول که باید در جام‌های اروپایی هم بازی کنند، فصلی سخت، فشرده، پررقابت، و پرمصدوم خواهد بود. تا اینجای کار، جدال استراتژیست‌های بزرگی چون مورینیو و کلاپ بسیار جذاب و تماشایی بوده.

بیشتر از ورزش